Senaste nytt

Qatar Airways First class på Airbus A380

Nu har jag också testat Qatar Airways A380 First Class :)

Det var riktigt bra även om jag föredrar mindre öppna stolar - jag körde upp "privacy screen" men det kändes ändå lite konstigt att sova så öppet.

Det är lite kul med så olika åsikter. Jag tycker tvärtom som du Martin. Qatar F ser jättetrevlig ut just för att den är så öppen. Jag får en klaustrofobisk känsla av att sitta i båsen, känns som att sitta instängd i en låda speciellt i mittraden där man hamnar om man åker två tillsammans. Det sämsta var Thai F med 9 stolar i 747. Men jag jobbar vidare på utvärderingen.

Nu har jag också testat Qatar Airways A380 First Class :)

Det var riktigt bra även om jag föredrar mindre öppna stolar - jag körde upp "privacy screen" men det kändes ändå lite konstigt att sova så öppet.
Trevligt! Vet du/någon vilken service får man om man flyger in till DOH i Qatar Business och har connection till Qatar First? Hur är förstaklassloungen (inte hittat så mycket info om denna...)?

Trevligt! Vet du/någon vilken service får man om man flyger in till DOH i Qatar Business och har connection till Qatar First? Hur är förstaklassloungen (inte hittat så mycket info om denna...)?

Förstaklassloungen har fortfarande inte öppnat. Så du är hänvisad till Al-Mourjan oavsett om du flyger Qatar i business eller first

Normalt sett möter dom dig vid planet men på min resa väntade en tjej vid kön till säkerhetskontrollen med en skylt - hon eskorterade mig genom kontrollen på nolltid (flyttade på staket och bad folk stanna så jag fick gå förbi). Gick kvickt.

Toppen