Senaste nytt

Problem vid avbokning av bonusresa?

Wingingit

Ny medlem
Jag har flera gånger nu försökt avboka en bonusresa för att boka en annan. Jag har betalat avbokningsavgiften på 1000 SEK med mitt Amex och fått kvitto. Problemet är att resan fortfarande ligger kvar på mitt konto, inga poäng har återförts och kundtjänst påstår att den inte är avbokad. Fick just reda på att min partner försökte avboka resan tidigare i vår men samma problem uppstod, så just nu verkar det som vi betalat avbokningsavgift gånger två men fortfarande ingen avbokning och inga poäng som återförts.

Suttit i telefonkö flera gånger, men samtalen har brutits gång på gång. Väntar på att bli uppringd för tredje gången men undrar om någon mer haft detta problem? Känns väldigt struligt att dessutom inte kunna komma i kontakt med kundtjänst på ett smidigt sätt.

En något märklig uppdatering. Första killen i kundtjänst påstod att eftersom resan var bokad med en voucher så brinner både voucher + poäng inne. Bad om att få prata med någon annan och den personen hävdade att jag bara skulle få tillbaka hälften av poängen då bokningen gjordes med en voucher. Höll på att slita av mig håret när jag äntligen fick en person i luren som direkt kunde avboka resan och skicka tillbaka samtliga poäng. Hade man inte vetat bättre och gett med sig vid första samtalet hade jag gått miste om 60 000 intjänade poäng så ingen superbra första upplevelse med sas bonus tyvärr

Jag hade värsta strul med avbokning av bonus biljetter till Visby över midsommar också. Funkade inte högt eller lågt. Nu känns det som tur att betalningen inte ville gå igenom! Gick fint på telefon till slut.

Toppen