Senaste nytt

Problem med utbetalning från Lufthansa vid trasig väska

Hej.
Vid resa med Luft Hansa så gick en av mina incheckade bagage sönder, PIR skapades och LH gick med på att betala ut ersättning.
Nu börjar spektaklet.
De hävdar att den IBAN information som jag gett dem inte är korrekt, den är korrekt, jag har till och med fått min bank kontakt att maila dem och verifierat informationen.
De återkommer varje gång med samma Mail, se bifogad bild, trots att informationen är korrekt.
Blir så trött på detta, nån som har något tips för att komma vidare eller högre upp i organisationen?
C47ADA0F-D32B-4FA4-88B5-1A4D9C2E793E.png
 

Berglund

Medlem
Har du provat att ge dem ett annat iban såsom de föreslår? Antingen från ett annat bankkonto eller förslagsvis ifrån en annan bank/institution såsom exempelvis Revolut, N26, TransferWise eller något annat fintech bolag där du kan bli kund gratis och på distans. Där får du ett konto med tillhörande iban hos respektive bolag.
 
Har du provat att ge dem ett annat iban såsom de föreslår? Antingen från ett annat bankkonto eller förslagsvis ifrån en annan bank/institution såsom exempelvis Revolut, N26, TransferWise eller något annat fintech bolag där du kan bli kund gratis och på distans. Där får du ett konto med tillhörande iban hos respektive bolag.

Hej.
Nej, Det har jag inte testat. Bra ide. Däremot har det gått alla upptänkliga bankuppgifter till Handelsbanken.
 
Toppen