Senaste nytt

"Problem" med reward resa från Dominikanska till Miami

Gizmo79

Medlem
Hej,

Har en bokad reward (BA Avios) i slutet på oktober PUJ - MIA, opereras av Latam.

Kommer inte ihåg exakt vad jag fyllde i när jag bokade men när jag tittar på bokningen via BA så ser allt bra ut, det står "All details provided" det fungerar dock inte att titta eller ändra på uppgifterna.
Bland annat så har sonen bytt pass sen denna bokning gjordes.

Ringde BA igår och fick egentligen inget svar på varför, utan fick istället Latams ref så att jag kan gå in via deras sida. Men där finns inga möjligheter att fylla i några som helst uppgifter.

Med tanke på att vi skall in i USA så brukar man ju behöva fylla passuppgifter och adress i USA vilket jag inte kan erinra mig att jag gjort när jag bokade.

Nån som varit med om detta eller har förslag på vad jag kan göra? Kanske inte hela världen utan att man i så fall kan komplettera dessa uppgifter vid check in?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag antar att sonen skaffat ett nytt ESTA med det nya passnumret? Då måste väl det passnumret stämma överens med det i bokningen ett visst antal timmar innan avresan? Jag vet inte hur hårda de är på detta i verkligheten men jag skulle nog inte chansa.

Rimligtvis är det på Latams hemsida du borde kunna ändra uppgifterna. Eller genom att kontakta dem. Att fippla med ett annat bolags hemsida känns ärligt sagt lite riskabelt när det gäller en inresa i ett land såpass petigt som USA är.
 

fcx

Medlem
Jag antar att sonen skaffat ett nytt ESTA med det nya passnumret? Då måste väl det passnumret stämma överens med det i bokningen ett visst antal timmar innan avresan? Jag vet inte hur hårda de är på detta i verkligheten men jag skulle nog inte chansa.

Rimligtvis är det på Latams hemsida du borde kunna ändra uppgifterna. Eller genom att kontakta dem. Att fippla med ett annat bolags hemsida känns ärligt sagt lite riskabelt när det gäller en inresa i ett land såpass petigt som USA är.
Till USA krävs att alla namn är korrekta 72 timmar före avresa och att Passuppgifter och adress är korrekta vid checkin.
 

Gizmo79

Medlem
Tack för tipset! På RJ:s sida kan jag iaf fylla i våra passuppgifter men däremot inte adress i USA. Tänker att så länge jag fyller i rätt uppgifter så kan det ju iaf inte vara någon skada skedd. Kan som sagt inte fylla i några som helst uppgifter inne på Latam. Kommer att kontakta dom också för att säkerställa att allt är ok. ESTA har vi inte sökt än.
 
Toppen