Senaste nytt

Problem att ringa internationella hotells kundtjänstnummer i Sverige?

Maja

Medlem
Behöver komma i kontakt med Hyatt för att fråga om extrasäng etc. och hittar inget på deras hemsida annat än följande nummer att ringa: 020 795 129

Till svar får jag bara följande;

Numret kan inte nås från denna telefon

Börjar sett ett visst mönster, eller så är det bara jag som har maximal otur.

Får nämligen exakt samma svar när jag har försökt nå Hiltons reservationsnummer i Sverige 020 796 551

Är det fler som har samma problem? Eller är det min mobiloperatör? (Vimla - Telenors nät).
 

jumbooze

Medlem
Det finns inget 800 nummer i USA så du kan använda skype gratis?
Annars om du letar på sidorna så har t.ex. Hilton callback funktion kanske Hyatt har samma?
 

Maja

Medlem
@jumbooze Har inte hittat någon sådan funktion hos Hyatt. Har dock lyckats hitta information på en tredjepartssida delvis i alla fall vad jag var ute efter denna gång.

Förundras mest över att de svenska numren inte fungerar alls. I Hiltons fall så envisas de prompt med att numret fungerar (vilket det gör om du ringer från USA, men ej om du ringer från Sverige. :confused:
 

seat56f

Medlem
020 brukar väl inte gå att ringa från mobiltelefoner, eftersom det är mottagaren-betalar? Svenska företag har ofta ett 0770- eller geografiskt riktnummer-alternativ.

Troligen en rest från när det var dyrt att ringa med mobiltelefon.
 

Maja

Medlem
@seat56f Det känner jag inte till någonting om. Det fungerar dock utmärkt att ringa Apples 020-nummer. Så med den logiken så kan inte samtliga 020-nummer vara blockerade när man ringer från mobiltelefoner.

Därmed kvarstår problemet! Men troligen finns det någon logik i det du säger gällande att det ligger någon blockering någonstans hos mottagaren?!?
 

agehall

Medlem
Sist jag hjälpte en uppdragsgivare att skaffa ett 0200-nummer fick vi välja om vi ville tillåta samtal från mobil eller bara från fasta telefoner, så det låter som att någon varit lite snål här.
Precis så är det. Den som har numret väljer villa riktnummer de ska acceptera smatal ifrån. Tror inte det beror då mycket på snålhet som slentrian/misstag att det inte fungerar från mobil 2018.
 
Toppen