C
nu kanske det inte är fallet, men det finns ju avsiktliga fel i svenska oss, för att försvåra bedrägeri.Cristoffer Cedergren skrev:Det går bra nu...Ortnamn är felstavat i nya passen: ”Mer än lovligt pinsamt” | SVT NyheterKlicka för att utvidga...
ekf skrev:Nu verkar det som att passleverantören kört skiten ur en av sina maskiner…Nya passproblem – maskin i Finland trasig | SVT NyheterKlicka för att utvidga...
ekf skrev:Nu verkar det som att passleverantören kört skiten ur en av sina maskiner…Nya passproblem – maskin i Finland trasig | SVT NyheterKlicka för att utvidga...
Hur mycket kostar ett pass/nationellt id-kort?Pass: 400 kronor.Nationellt id-kort: 100 kronor från och med 10 maj. (Avgift för ansökan om nationellt id-kort är tillfälligt sänkt och gäller endast om du inte samtidigt ansöker om pass. Om du väljer att samtidigt ansöka om pass är ansökningsavgift för nationellt id-kort 400 kronor.)Provisoriskt pass: 980 kronor.Klicka för att utvidga...
Jag var nog inte jätte tydlig och du läste nog lite snabbt, jag tar pass i höst som planerat. Men på lördag fixar jag id, då kostar det 100:-AABack2ARN skrev:Id kostar väl 100:- enbart om du inte beställer pass samtidigt, eller har jag missat något?Från polisen.seKlicka för att utvidga...
Swedestar skrev:Någon som löst provisoriskt pass på Landvetter på sistone? Hur mycket kö/väntetid ska man räkna med?Klicka för att utvidga...
Jag tror nog du får räkna med lite mer.Gerad88 skrev:Skaffade nyss pass åt dottern... 5 veckors leveranstid.Klicka för att utvidga...
Gizmo79 skrev:Undrar precis samma sak. Trodde vi var ute i god tid när vi gjorde pass 2/5 och vi skall åka 11/6 men nu börjar jag bli tveksam på om vi verkligen kommer hinna få detKlicka för att utvidga...