Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

Jag bokade hotell via SAS 4 stjärnigt Silka Tsuen Wan Hong Kong - Kwai Tsing 9 nätter för 5.190 sek, åker på söndag :).

upload_2019-7-21_15-59-5.png

Tåg + taxi alla dagar i veckan.

Att åka HK-taxi hela vägen från flygplatsen skippar jag gärna av säkerhetsskäl. Att ta en Uber kan ta väldigt lång tid. Sedan så är det ofta väldigt mycket biltrafik på vägen mellan flygplatsen och stan.

Att däremot ta tåget in är riktigt riktigt smidigt, och snabbare. Vid Kowloon finns också tydlig markerat taxiparkering - så går snabbt att byta till taxi där.

Då känns valet ganska enkelt, det blir tåg + taxi.

Tack för alla svar, som underlättat stort!

Då känns valet ganska enkelt, det blir tåg + taxi.

Tack för alla svar, som underlättat stort!

Jag åker taxi till och från flygplatsen åtminstone en gång varje månad. Åker taxi runt om HK några gånger i veckan. De gånger jag har känt mig 'osäker' de senaste 7 åren kan jag räkna på ena handens fingrar. De gångerna har det varit tidigt på morgonen med äldre förare som kört nattpasset... Jag hade tagit taxi hela vägen. Kostar nog ~100hkd mer men så mycket smidigare.

Fantastisk utsikt från IC Grand Stanford (Harbour View room)

EAEDF7C8-F35D-4959-B2C0-9D2CD479B9B3.jpeg

Men någon Club Level blev det inte, fast att jag dubbelkollade att så var fallet innan jag tryckte på ”boka knappen”med hotels.com.
Att diskutera med hotellet känns meningslöst (de kan ju inte göra så mycket när jag bokat via tredje part), så jag har jagat kundtjänst på hotels.com (via mail och telefon) under eftermiddagen utan framgång.

Har nyttjat hotels.com i 5 år med strax över 30 nätter per år (i snitt) och varit jättenöjd. De få gånger något har krånglat, har jag fått snabb och professionell hjälp. Men det är det tydligen slut på (har de månne blivit så stora att de inte behöver bry sig längre?).

Men hotellet är riktigt trevligt och kan rekommenderas

Last edited:
Fantastisk utsikt från IC Grand Stanford (Harbour View room)

Visa bifogad bild 94466

Men någon Club Level blev det inte, fast att jag dubbelkollade att så var fallet innan jag tryckte på ”boka knappen”med hotels.com.
Att diskutera med hotellet känns meningslöst (de kan ju inte göra så mycket när jag bokat via tredje part), så jag har jagat kundtjänst på hotels.com (via mail och telefon) under eftermiddagen utan framgång.

Har nyttjat hotels.com i 5 år med strax över 30 nätter per år (i snitt) och varit jättenöjd. De få gånger något har krånglat, har jag fått snabb och professionell hjälp. Men det är det tydligen slut på (har de månne blivit så stora att de inte behöver bry sig längre?).

Men hotellet är riktigt trevligt och kan rekommenderas

Borde stå vad som är bokat i orderbekräftelsen på mailen?

Borde stå vad som är bokat i orderbekräftelsen på mailen?

Dessvärre står det inte Club Level (vilket jag varit med om tidigare, att det inte står motsvarande information i bekräftelsen som man bokat. Men jag uppfattar att jag ändå erhållit motsvarande rum mot vad jag bokat, kontra verkligheten (vid tidigare tillfällen)).

Så med facit i hand så är jag inte förvånad, bara besviken på att jag uppfattar att jag betalat för något som jag inte erhållit (av ett företag (hotels.com) som jag tidigare bara haft goda erfarenhet av).
Vid tidigare bokningstillfällen har jag stundom varit orolig för att att något ska krångla, men min oro har aldrig infriats. Så denna gång när jag inte oroade mig över huvudtaget, ”så träffade naturligtvis skiten fläkten".

Västgötaklimax :(

Har tre nätter i Hong Kong på gång och det ser ut som rejält fyndläge när man kollar hotellpriser. Någon som hittat något särskilt bra? Söker fem stjärnor, gärna ett pris med loungetillgång.

@richard87 Jag brukar bo på Grand Hyatt Hong Kong, förr snittpris 6500 SEK/natt King Bed Harbour View Deluxe med lounge access (club lounge).
Beroende på datum kostar det nu 3600 SEK natten. Eventuellt begränsad utbud nu i loungen pga Coronaviruset.
Fantastisk loungeutbud annars.

Toppen