Senaste nytt

Pristrend SAS inom Europa

Trooper

Medlem
Hej!

Första inlägget efter att ha läst forumet flitigt sedan i höstas. En otrolig mängd bra information men jag har inte riktigt lyckats hitta svar på denna fundering.

Har tidigare varit ganska sparsam med flygande men tänkte komma igång igen.

Ska göra ett par resor i sommar som jag redan nu vet att de blir av. Ta i trä... Den första är tänkt till Amsterdam i juli, i första hand med SAS. Men nu till funderingen.

Hur ser pristrender ut inom flyg med SAS i Europa. Finns det någon vits ur prismässigt perspektiv med att vänta närmare avresedatum eller är det lika bra att boka redan nu när jag vet att jag ska iväg. Har poäng och fly Premium men känns som lite son slöseri med poäng inom Europa. Kan ha fel.

Hoppas en nybörjare som mig har gjort sig förstådd.
 

JacobGBG

Medlem
Generellt är det alltid fördelaktigt att boka så tidigt som möjligt.

Det finns undantag, vid tillfällen där man t.ex. har sålt dåligt på en linje och vill fylla flygen två veckor innan avgång. Att vänta på det är däremot chansartat. Boka när du bestämt dig för ditt mål så att du kan ta höjd för alla andra planer (hotell, bilhyra, scubakurser etc).
 

Trooper

Medlem
Tack! Ja det var nästan det jag misstänkte. Dessutom känns väl inte Amsterdam i juli som en linje som säljer dåligt.
 

airac

Medlem
Tack! Ja det var nästan det jag misstänkte. Dessutom känns väl inte Amsterdam i juli som en linje som säljer dåligt.
Bokade själv till Amsterdam i juli nu i helgen, makalösa priser på många avgångar. Fick bra valuta för poäng och Fly Premium (2 vuxna + 1 barn) på avgångar som kostade 3000+kr Go Light/person, Plus låg många avgångar omkring 4000kr redan nu. Det fanns såklart enstaka billigare blev ett sådant i en riktning (tack för nya poängtabellen på enkelresor!).
 

M.K

Medlem
Jag tycker personligen det är ok poängpris på EU resor i + med flypremium. 30’ eb +skatter slår oftast SAS Pro+ eller LH gruppen i C som normalt är mina valda betalalternativ i turordning. Jag kör därför ofta istället detta bonusalternativ. Ännu bättre till s k Nordic+ länder ska också sägas med bara 20’ eb till t ex Tyskland och Polen.
 

Trooper

Medlem
Bokade själv till Amsterdam i juli nu i helgen, makalösa priser på många avgångar. Fick bra valuta för poäng och Fly Premium (2 vuxna + 1 barn) på avgångar som kostade 3000+kr Go Light/person, Plus låg många avgångar omkring 4000kr redan nu. Det fanns såklart enstaka billigare blev ett sådant i en riktning (tack för nya poängtabellen på enkelresor!).
Ja du det var ganska dyra priser i juli såg jag. Tack för påminnelsen om poäng på enkelresor. Får nog bli så åt ena hållet för oss också. Hemresan ligger på 5400 för oss två i go smart och 6200 i plus så då är poäng med fly Premium inte så tokig deal.
 
Toppen