Precis, den rimliga förklaringen. Detta är vanligt tycker jag.Wendestam skrev:Antagligen resebyråer som köpt upp massa "billiga" ekonomibiljetter till weekendresorna i höst. Plus är det säkert ingen som bokat...Om du nu funderar på att boka, gå för "vanlig" Plus i stället för Plus Saver, då får du mer flexibilitet. Skiljer ju inte mycket i pengar.Klicka för att utvidga...
Fast antalet Plus respektive Go stolar är väl helt flexibelt till Prag, eller? I så fall verkar det konstigt att sälja Plus billigare då dessa platser rimligen kostar mer att producera. Kan lättar förstå detta om det handlar om långdistans med ett fast antal GO respektive Plus-platser.Stefan62 skrev:Det handlar väl om att få alla biljetter sålda bara det ligger inom omkostnadsramen!Klicka för att utvidga...
Aktiv yield-management. Viktigt att upprätthålla höga priser.Stefan62 skrev:Helt OT - man förvånas över prissättningen sommartid/semestertid med halvfulla SAS-flyg inom norden och priser på ca 6 500 SEK - vill man inte ha passagerare?Klicka för att utvidga...
Det är väldigt ovanligt att A klass (billigaste SAS Plus) finns kvar till avgångsdatumet. Speciellt på Stockholm-Frankfurt.SK989 skrev:Visa bifogad bild 58125Den här prissättningen är svår att förstå. Priserna gäller för flyg ARN-FRA idag. En biljett i Go går på dryga 4 000 kr enkel men en biljett i Plus kostar dryga tusenlappen, på samma flyg....Klicka för att utvidga...
Det är helt märkligt.Jakob Österberg skrev:Plus kan ju vara billigare än Go ibland, men vad sägs om att Go är billigare än Go Light?Visa bifogad bild 66262Klicka för att utvidga...
Ja, mycket märkligt. Dessvärre går det inte att få fram biljettreglerna, hade varit intressant att kolla och jämföraDr. Miles skrev:Det är helt märkligt.SAS Go Light inom Europa finns i alla betalda SAS Go bokningsklasser förutom i V klass (som används för kampanj och ungdomspriser).OSOLIGHTTSOLIGHTLSOLIGHTKSOLIGHTUSOLIGHTWSOLIGHTQSOLIGHTHSOLIGHTMSOLIGHTESOLIGHTKlicka för att utvidga...