Senaste nytt

Prio immigration Phukets flygetplats

bankb

Medlem
Ska till Phuket med familjen nu i mars, ankommer med TG business och är *A Gold. När vi var där för ett år sedan fanns ingen prio genom immigration. Tänkte kolla om någon som varit där nyligen kan bekräfta eller dementera att så fortfarande är fallet?

Blir till att prova att köpa till VIP tjänst då det tog väldigt lång tid att ta sig ut förra året.

Hej, finns ingen prio för business eller *A gold. Köerna varierar väldig mycket när man kommer under dagen. Fanns någon prio tjänst som hette Coral lounge för 2-3 år sedan. Inte säker på om de finns kvar.

MVH

Mikeswede

En av de värsta flygplatser som finns, både när det gäller ankomst och avresa. Kaosartat är bara förnamnet. Ingen prio för business varken vid ankomst eller avresa.

Dessutom korrumperad tullpersonal. Jag hade en liter starksprit över tillåten mängd. Blev inkallad på kontoret och där visades den officiella tullavgiften upp. Lite senare visade tullaren i låda i skrivbordet där det var massor av sedlar som han kallade ”kaffekassan”. Om man la hälften av den officiella tullavgiften i kaffekassan var det bara att passera ut. Det blev ett bidrag till kaffekassan. Thailand i ett nötskal.

Fast nu har de ju byggt ny immigration där och nu, december 2018, var det varken toklång kö eller väntetid varesig in eller ut.
Jag upplevde det som mycket bra mot tidigare.

Fast nu har de ju byggt ny immigration där och nu, december 2018, var det varken toklång kö eller väntetid varesig in eller ut.
Jag upplevde det som mycket bra mot tidigare.

Intressant! Någon mer som har erfarenhet från läget efter ombyggnationen?

Det finns en priotjänst man kan köpa för ca 400 SEK per person, då möter de upp vid gate med golfbil och så får man prio immigration. Funderar på den efter en 11 timmars flight med två barn som är 1 och 3 år gamla. Enklare att slänga dom i poolen än att stå i passkö i 1-2 timmar :/

Vi kom vid 15-tiden på e.m. 5-6 bås öppna och 2-3 personer före i varje bås. Gick på några minuter. För övrigt är den nya terminalen otroligt mycket större och bättre än den gamla. En Thai-lounge i varje ända av terminalen, en våning upp.

Jag var där i mitten av januari. Anlände runt 13:30 och köade väl i dryga 10 minuter till immigrationen. Inte farligt alls!

En av de värsta flygplatser som finns, både när det gäller ankomst och avresa. Kaosartat är bara förnamnet. Ingen prio för business varken vid ankomst eller avresa.

Dessutom korrumperad tullpersonal. Jag hade en liter starksprit över tillåten mängd. Blev inkallad på kontoret och där visades den officiella tullavgiften upp. Lite senare visade tullaren i låda i skrivbordet där det var massor av sedlar som han kallade ”kaffekassan”. Om man la hälften av den officiella tullavgiften i kaffekassan var det bara att passera ut. Det blev ett bidrag till kaffekassan. Thailand i ett nötskal.

Och genom att betala till "kaffekassan" så stöttade du korruptionen. Det förlorar alla på i längden. Om officiella avgifter finns så är det dem man ska betala. Du hade ju trots allt gjort fel genom att ta med dig för mycket. Då får man ju stå för det och ta konsekvenserna av det. Två fel blir inte ett rätt.

Toppen