Senaste nytt

Pricing-problem

Hej Alla! Jag har en liten biljettproblematik som jag undrar om någon här har en lösning på. Jag behöver ta mig från Shanghai till Bryssel och eftersom jag har en stark preferens för nattflyg har jag tittat på en routing via Bangkok med Thais nattflyg därifrån. Det finns en direktlinje till Bryssel som är intressant men jag tittar också på möjligheten att prova deras A380 First Class som inte finns på Bryssel-linjen. Priset för en enkel BKK-FRA, BKK-LHR etc i First är kring 27.000 SEK. Problemet uppstår när jag vill lägga till anslutningen från Shanghai och anslutningen i slutet till Bryssel (båda i business class). Lägger man in en sådan rutt med tre ben som multi-city i en online-sökning så sticker priset iväg till kring 50.000-60.000 SEK...., trots att anslutningarna köpta separat kostar bara några tusen SEK var. Jag hade hoppats att det tvärtom skulle vara så att man kunde "få in" en anslutning utan att priset går upp så mycket jämfört med en lös long-haul-sträcka. Varför löper priset amok på det här sättet bara för att man lägger in en anslutning, och känner någon till något sätt att lösa detta på ett bättre sätt än att köpa alla tre sträckorna separat? Tacksam för tips!

Generellt är det väl så att det är routing-reglerna och biljett-regler som styr detta, om det inte finns några fares som godkänner att du åker Shanghai-Bangkok-London-Bryssel så kommer du inte kunna få ihop det som du vill till ett vettigt pris. (pris ca 60k SEK)
upload_2017-8-18_10-44-36.png

Du kan istället boka så här och sen köpa en separat biljett PVG-BKK. Kom dock ihåg att ha ordentlgit med marginal mellan flighterna, min rekommendation är 24h. (pris ca 30k)
upload_2017-8-18_10-46-12.png

Toppen