Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

MBA skrev:Gå in på en T-Mobile store och be om prepaid. Jag har dem och tycker det funkar braKlicka för att utvidga...
Har du samma som jag - där man betalar per dag man använder det? Det finns iaf inte längre, vilket är trist.

För USA bör man kolla med sin svenska operatör - Telia har tex väldigt bra priser om man köper ett separat data/telepaket för USA.

agehall skrev:Har du samma som jag - där man betalar per dag man använder det? Det finns iaf inte längre, vilket är trist.För USA bör man kolla med sin svenska operatör - Telia har tex väldigt bra priser om man köper ett separat data/telepaket för USA.Klicka för att utvidga...
Tack, jag har bara jobbtelefon så det är inget alternativ. Jag behöver ett som jag betalar själv. Det där med per dag lät som en bra lösning. Synd att det inte fanns längre.

Johanna skrev:SIM-kort i USA, främst data vilket är det bästa kortet att köpa?Klicka för att utvidga...
Strunta i att köpa ett och lägg till ett "datapaket USA" till ditt befintliga abonnemang. Det är smidigast om du inte behöver väldigt mycket data.

Edit: Två på bollen.

Martin Gren skrev:Vad har ni för tips om Nya Zeeland. Ska vara där ett par veckor i sommar. Telias Vecka Världen verkar ju inte gälla på Nya Zeeland.Klicka för att utvidga...
Köpa ett prepaid SIM kort hos 3 (Three) UK och använda det i Nya Zeeland.

Det fungerar även i Australien och i Hong Kong&Macau.

Glöm inte att konvertera saldot till "Feel At Home" först.

Three UK skrev:Mobile roaming with Feel At Home is available for all Three customers.If you're on Pay As You Go, all you need to do to fully enjoy Feel At Home is convert your credit into an Add-On.You can then use the allowance in any Feel At Home destination.If you don't convert your credit into an Add-on you'll still benefit fromKlicka för att utvidga...
Feel At Home - Phones - Discover - Three

screenshot20160421_03-three-png.51719

Sedan köpa till All in One paket.

Köper du "All in One 20 Add-on" paket (det kostar 20 GBP, ca 240 SEK), bör det att räcka för ett par veckor även om du skulle surfa ganska mycket.

Three UK skrev:All in One 10 Add-on1GB of data, 100 Minutes, 3000 TextsCost: £10Lasts: 30 DaysAll in One 20 Add-on12GB data, 300 Minutes, 3000 TextsCost: £20Lasts: 30 DaysKlicka för att utvidga...
Pay As You Go SIM | PAYG SIM Deals | Three

Har bara hört av en kund att denna skulle va bra och jag såg den på Kastrup här om dagen. Någon som testat?

//uploads.tapatalk-cdn.com/20160513/e7c4add3c28895ee8a3f38cba1bb452b.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20160513/acc37fc07d121a68766452b20b102b8b.jpg

Brandten skrev:Har bara hört av en kund att denna skulle va bra och jag såg den på Kastrup här om dagen. Någon som testat?Klicka för att utvidga...

Jag köpte dosan på Kjell & Co förra veckan för 999. Har inte fått den att fungera än. Riktigt dum placering av den känsliga mittknappen också, vilket resulterar i att det inte behövs mycket för att den ska slå på sig själv i väskan.

Jag kikade lite på deras planer och det verkar lite dyrt. Men kanske ett bra alternativ och man reser i tjänsten, behöver bekvämlighet och inte kan lägga på en extra dataplan från leverantören.

Budgetresenär skrev:Om man är baserad i Danmark och behöver datatrafik i de flesta västeuropeiska länderna till fast kostnad bör man kolla upp 3LikeHome som operatören Tre erbjuder.Klicka för att utvidga...
3LikeHome gäller numera i de flesta Europeiska länderna och i USA. Komplett lista: Amerikanska Jungfruöarna, Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, England, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Holland, Hongkong, Island, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Nordirland, Norge, Portugal, Polen, Puerto Rico, Rumänien, San Marino, Schweiz, Singapore, Skottland, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, USA, Wales och Österrike.

Förlåt en som inte riktigt förstår. Jag gick in på zip sims hemsida för att se vad de har för alternativ. Då ser det ut så här

ska%CC%88rmavbild-2016-05-28-kl-12-13-15-png.52879

Jag behöver mest använda datatrafik. Men hur mycket motsvarar 2GB i användande? Kan jag fylla på det här kortet i USA om jag behöver? Jag ska dit 2 gånger under hösten. Måste jag då beställa ett nytt kort till gången efter då det är mer än 30 dagar mellan? Funderar på 14 DAYS för 35 USD men då kanske det är för lite datatrafik?

Eller ska jag göra som någon föreslog, köpa ett svenskt kontantkort och köra på deras internationella deal? Vilket bolag är bäst? Jag har aldrig haft ett privat sedan slutet av 90-talet.

Johanna skrev:Vad är det?Klicka för att utvidga...
LTE är fjärde generation av mobilt bredband (därav skrevs som 4G).

Många länder har inte utbyggnaden av LTE nät utanför storstäder och jag har hört att USA har dåligt täckning även i 3G (tredje generations mobilt bredband) i landsbygden därav min fråga.

Dr. Miles skrev:LTE är fjärde generation av mobilt bredband (därav skrevs som 4G).Många länder har inte utbyggnaden av LTE nät utanför storstäder och jag har hört att USA har dåligt täckning även i 3G (tredje generations mobilt bredband) i landsbygden därav min fråga.Klicka för att utvidga...
tack

Back