Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

JWD skrev:För även om det inte är en direkt lång resa mellan Washington och New York. Så vill jag inte tappa kontakten mellan städerna.Klicka för att utvidga...
Det behöver du inte vara rädd för, så dåligt var inte ens mitt nät. Vill du safea upp så ladda ner kartorna i Gogle maps How to use Google Maps offline mode on iOS, Android - CNET Eller ännu bättre kör med Waze, även där kan du ladda ner kartan men du tappar ju realtidsuppdateringen när nätet försvinner.

jonten skrev:Det behöver du inte vara rädd för, så dåligt var inte ens mitt nät. Vill du safea upp så ladda ner kartorna i Gogle mapsHow to use Google Maps offline mode on iOS, Android - CNETEller ännu bättre kör med Waze, även där kan du ladda ner kartan men du tappar ju realtidsuppdateringen när nätet försvinner.Klicka för att utvidga...
Håller med! Det kanske inte går så bra att surfa och ladda ner grejer men navigering funkar. Jag kör T-mobile. $3/månad + $10/veckan för surf (tror det är 1gig). Kanske inte det bästa nätet men det funkar fint att navigera ute i skogen i Georgia ☺

Om du ska köpa GPS - köp någon GPS-mjukvara till mobilen. Jag kör Navigon i USA och det funkar jättebra. Det enda man måste komma ihåg är att ladda ner rätt delstater innan man sätter sig i bilen...

agehall skrev:Om du ska köpa GPS - köp någon GPS-mjukvara till mobilen. Jag kör Navigon i USA och det funkar jättebra. Det enda man måste komma ihåg är att ladda ner rätt delstater innan man sätter sig i bilen...Klicka för att utvidga...
Samma här och jag är väldigt nöjd med Navigon. Jag föredrar väl Waze normalt sett, men vill man ha en bra offline-navigator så är den kanon.

Hong Kong:

Jag använder mig av CSL, kan köpas överallt såsom 7-eleven etc.

Gratis tillgång till Wi-Fi på CSL anslutna anläggningar

Lokal taxa: HK$ 0.1/min

Lokal SMS: HK$ 0.1

Mobil Data:

1tim/HK$8/500MB

1dag/HK$18/1.2GB

3dagar/HK$38/2GB

7dagar/HK$68/3GB

30dagar/HK$208/1GB

Hong Kong (och för surf i olika länder i Asien)

CSL

csl APAC Roaming Prepaid SIM Card

Priser inkl. SIM kort och tjänster:

198 HKD för 5 dagars roaming data upp till 500 MB i Kina, Macau, Japan, Sydkorea, Malaysia, Singapore, Taiwan och Thailand.
Påfyllning: 100 MB / 40 HKD per dag
SIM kortet är giltigt 180 dagar

Det går att använda i två eller flera länder inom en giltig period. (t ex i Hong Kong på måndag, i Kina på tisdag-onsdag, i Sydkorea på torsdag, i Japan på fredag)

Dag räknas mellan 00:00 - 23:59 i Hong Kong tid.​

Dr. Miles skrev:Hong Kong(och för surf i olika länder i Asien)CSLcsl APAC Roaming Prepaid SIM CardPriser inkl. SIM kort och tjänster:198 HKD för 5 dagars roaming data upp till 500 MB iKina, Macau, Japan, Sydkorea, Malaysia, Singapore, Taiwan och Thailand.Påfyllning: 100 MB / 40 HKD per dagSIM kortet är giltigt 180 dagarDet går att använda i två eller flera länder inom en giltig period. (t ex i Hong Kong på måndag, i Kina på tisdag-onsdag, i Sydkorea på torsdag, i Japan på fredag)Dag räknas mellan 00:00 - 23:59 i Hong Kong tid.​Klicka för att utvidga...
Fortfarande dyrt. 500MB för 250 Sek är ju inte direkt billigt. I Sverige får du 7GB för 295 kronor med Hallon. Jag lovar att göra en särskild tariff för alla BC medlemmar under hösten för regionen.

Traveller skrev:Fortfarande dyrt. 500MB för 250 Sek är ju inte direkt billigt. I Sverige får du 7GB för 295 kronor med Hallon. Jag lovar att göra en särskild tariff för alla BC medlemmar under hösten för regionen.Klicka för att utvidga...
Det är nog billigare än vad de flesta svenska operatörer erbjuder vid roaming.

Du får inte jämföra en lokal taxa med en roaming taxa. Det blir orättvis jämförelse.

Det här datapaketet gäller i flera länder dessutom (t ex du kan surfa både i Japan och i Kina samma dag med det här paketet när du reser).

Låter lovande @Traveller.

Ett sådant här kort är gjutet för min hoppa runt i asien resa.

Inte billigt men kanske smidigt.

Tyskland:

Vodafone.de

EasyTravel Flat: 4,99 EUR per månad (man behöver att teckna ett vanligt Vodafone abonnemang utöver detta)

EasyTravel Flat

De här är inte prepaid SIM kort utan en tilläggstjänst för abonnemang, men det här är ganska intressant för dem som reser inom EU och USA, Kanada ofta.

Tilläggstjänst EasyTravel Flat gör att man kan använda sina samtal, SMS, surfkvot som ingår i sitt tyska Vodafone abonnemang även i roaming på utvalda länder (EU, Schweiz, Island, Norge,Turkiet, USA och Kanada).

För abonnemangen som ingår fria samtal och fria SMS i Tyskland (Smart L, Red 1.5 GB, Red 3 GB, Red 8 GB, Red 20 GB), begränsning blir upp till 500 minuters samtal och upp till 500 SMS utomlands.

Abonnemang: (fria samtal och SMS inom Tyskland ingår)

Red 1.5 GB: ca 45 EUR per månad
Red 3 GB: ca 55 EUR per månad
Red 8 GB: ca 75 EUR per månad
Red 20 GB: ca 100 EUR per månad

Vodafone Red-Tarife im Vodafone Online Shop

Att det är bästa lösningen kan jag inte lova, men det har fungerat väldigt bra för mig de gånger jag har använt det.

Jag kör T-mobile men det är mest för jag vill behålla numret även när det går ett par månader mellan besöken

FF#1 skrev:Brukar köra Sonera Nettikuu ( månadsladdat kontantkort) när jag jobbar från stugan in Finnland.Nu har de tyvärr krånglat till det, dels så har de tagit bort möjligheten att ladda med kreditkort över nätet, krävs finsk bank och tillhörande dosa.Sen så verkar det inte längre gå att köpa lösa laddningskoder som man knappar in själv på R-Kioski så nu får jag truga någon kompis i Finland ladda åt mig eller köra en flera mil omväg till närmaste ställe där det går att ladda. Dessa har dessutom dåligt med öppettider.Någon av er som har koll på alternativen i Finnland, måste nog ha Soneras nät, men det finns väl fler operatörer?Ingen som säljer ett årskort ?Går det att teckna ett abonnemang som utlänning på något vettigt sätt till bra pris?Tips montages tacksamtKlicka för att utvidga...

Sen en tid tillbaka så går det att köpa Nettikuu laddning med internationellt kreditkort på sonera.fi

Dessutom så har de uppgraderat så det verkligen är unlimited data, drog flera 10 tals Gb i somras totalt (mest ungarna som tittade på tecknat i parti och minut med HD på paddan)

Cristoffer Cedergren skrev:HowdyÄrUSA Prepaid SIM Cards for Short-Term Wireless Service - Ready SIMbästa lösningen om man vill kunna surfa fritt på resa i USA?Klicka för att utvidga...

Har kört dem vid tre tillfällen i Amerika, tyvärr fungerade det inte en gång (men polarens fungerade så Hot Spot blev lösningen då) och förutom en väldigt seg handläggning av mitt reklamationsärende så har det fungerat bra, om man inte behöver ha kvar numret, täckning mm. är helt OK (Testat i CA, FL, DC, MD, DE och PA) dock får man inte direkt ofta 4G men ofta HSDPA och 3G. Det finns om jag inte minns fel för 7, 14 och 21 dagar.

Har nu läst igenom tråden för att skaffa mig en bild av bästa valet för en resa till Japan i början av november, men blir inte klok på det eftersom det finns så många alternativ. Vi ska vara borta i knappt tre veckor och jag skulle behöva ett Sim-kort endast för surf och jag skulle gissa på att jag skulle klara mig med 1 GB för hela perioden. Någon som kan rekommendera något kort som skulle kunna passa? Kanske @Dr. Miles har en rekommendation?

Helst skulle jag vilja beställa kortet så att jag har det vid utresa, men att köpa på plats är också ett alternativ.

Back