kexxcream skrev:Precis hemkommen från Dubai, dem har stöd gör esim men bara om du är medborgare (för tillfället). Blev ett fysiskt kort för min del.Vad är mer fördelaktigt, invänta utvecklingen av esim eller flytta sitt nr till esim hos svensk operatör och köra fysiska kort utomlands?Klicka för att utvidga...
vad är ett eSIM?lucasd skrev:Jag har mitt nummer hos 3 och eSIM via dem. Just nu ett Telenor-kort fysiskt i telefonen då det fungerar bra i USA och 3 fungerar bra i Hong Kong. Om jag åker någonstans där Telenor/3 inte fungerar byter jag bara ut det fysiskaKlicka för att utvidga...
eSIMJohanna skrev:vad är ett eSIM?Klicka för att utvidga...
lucasd skrev:För tillfället känns det smidigast med ditt svenska nummer på ett eSIM hos en svensk operatör och sedan växla det fysiska.Jag har mitt nummer hos 3 och eSIM via dem. Just nu ett Telenor-kort fysiskt i telefonen då det fungerar bra i USA och 3 fungerar bra i Hong Kong. Om jag åker någonstans där Telenor/3 inte fungerar byter jag bara ut det fysiskaKlicka för att utvidga...
Dom har väl nyligen släppt esim för Apple watchen så borde komma för telefon snart också antar jag om de inte redan finnskexxcream skrev:Möjligt att ha esim med Telenor till iPhone XS? Tycker det är smidigt att det funkar numera i USA också.Klicka för att utvidga...
För samtal vet jag inte men för data roaming, Flexiroam SIM kort kan vara ett alternativ.Voyageur skrev:Ska till Australien om ett par dagar och är i behov av ett sim med data och samtal för 2-3 veckors tid, någon som har några bra tips? Är inte i Sverige för tillfället så att inhandla något hemifrån är kört.Klicka för att utvidga...
Voyageur skrev:Ska till Australien om ett par dagar och är i behov av ett sim med data och samtal för 2-3 veckors tid, någon som har några bra tips? Är inte i Sverige för tillfället så att inhandla något hemifrån är kört.Klicka för att utvidga...
Detta verkar inte fungera längre. Man måste ha en adress i UK för att köpa detta. Nån som gjort på nåt annats sätt för att köpa från 3 UK?Dr. Miles skrev:Köpa ett prepaid SIM kort hos 3 (Three) UK och använda det i Nya Zeeland.Det fungerar även i Australien och i Hong Kong&Macau.Glöm inte att konvertera saldot till "Feel At Home" först.Feel At Home - Phones - Discover - ThreeSedan köpa till All in One paket.Köper du "All in One 20 Add-on" paket (det kostar 20 GBP, ca 240 SEK), bör det att räcka för ett par veckor även om du skulle surfa ganska mycket.Pay As You Go SIM | PAYG SIM Deals | ThreeKlicka för att utvidga...
Maja skrev:Ser att många hyr wifi-puckar när de åker till Japan och blir inte riktigt klok på vad jag bör satsa på.Vi kommer ha knappt ett dygn i Seoul, sedan är vi i Japan från den 15-22/4 (Osaka, Kyoto och Tokyo).Hittade följande:Docomo 4G Prepaid SIM Card (JP Pick Up) for Japan - KlookUnlimited 4G Data 8 Days UsagePackage Details¥ 2,200SIM card (nano or micro size)Unlimited 4G data connection (with no reduction of speed)8 days validityNo outgoing calls, incoming calls or SMSDue to the rules of Japanese telecom companies, when the traffic flow exceeds 30GB, the data speed will be reduced to 3GNågot bättre alternativ som ni rekommenderar som skulle kunna fungera redan i Seoul?Klicka för att utvidga...
kexxcream skrev:Var inne hos Telenor igår och fick beskedet att det är möjligt att ordna eSIM för iPhone XS redan idag. De 6 första månaderna är gratis, därefter 49 kr i månaden. Motiveringen för kostnaden var att Apple tar ut denna avgift (är detta Apple’s nya abonnemangstjänst?).Om man kör sitt nummer på eSIM och inte reser mycket så handlar det om en kostnad på 600 kr per år. Känns svårt att motivera denna kostnad, även om liten. Då kan man lika gärna ha fysiskt Telenor och köra eSIM utomlands.Klicka för att utvidga...
Maja skrev:@FredrikWVad var det för problem de hade med det Japanska SIM-kortet?Wifi-pucken fungerade annars bra för er alla i familjen?Andra tips som är billigare men ändå stabila för Japan förutom Japan-wireless som redan tipsats om?Klicka för att utvidga...