I
igelkotten
Guest
Det handlar inte om enbart lönsamhet kontra olönsamhet. Det finns ju också grader av lönsamhet, och det är klart att en grupp som väger främst danska eller franska intressen kan göra en annorlunda avvägning vid gränsfall än vad SAS tidigare hade gjort. T ex satt det ju folk utsedda av svenska staten och Wallenberg i styrelsen innan har jag för mig, det lär ju ändras nu.ResenärenLars skrev:Jag tror att det här är en storm i ett vattenglas. Direktlinjer från Stockholm som är lönsamma kommer att finnas kvar. Det kan ju inte finnas ett självändamål i att flytta allt till Kastrup "bara för att". På samma sätt som att Peter Larsson, chefen för "Svenska regionala flygplatser", sa någonstans att vi får räkna med att olönsamma linjer nu kommer att läggas ner. Då tänker jag, att om det är så att SAS har kört olönsamma linjer tidigare så är det väl på tiden att någon talar om för dem att de bör avslutas. Inte konstigt att man i så fall har hamnat där man hamnat. Det som är olönsamt ska avslutas, oavsett om ägaren heter AF/KLM, Danska staten, Wallenberg eller Svenska staten.Klicka för att utvidga...