Senaste nytt

Poäng för spendering vid tredjeparts bokning

jumbooze

Medlem
Hej, jag trodde att jag skulle få blankt nej när jag frågade "hilton twitter"
-"Kan man tjäna poäng på en expedia/ota bokning för spendering för mat och aktiviteter ( ej staycredit eller perks ) "

Ja förutsatt att de lägger till nummret på en separat guestfolio och alla kostnader sätts på rummet.

Har någon testat?
Kundtjänst är ju som metreologer

• Gilla
Reactions: Gus
Hmm, gick tillbaka och läste igen på datorn. Det står i punkt 3 under Accural of points
Hilton Honors Points (or stay credit) may not be earned (including as a My Way benefit) for or during ineligible stays, including without limitation, folio charges incurred during ineligible stays.
så jag hade nog fel tidigare (precis som kundtjänst då :) ).

Jag misstänker att man kan komma runt detta om man lyckas få rummet på en separat nota och resten på en annan - då ballar säkert Hiltons system ur och tappar bort det faktum att man inte borde få poäng för någonting.

Tycker det står rätt klart i T&C att det är så, så i det här fallet råkar nog kundtjänst ha rätt.

Vart hittar du det?

Jag ser bara den här texten som tydligt säger raka motsatsen,

"Hilton Honors Points may not be earned for any reason (including as a My Way benefit) for or during ineligible stays, including, without limitation, folio charges, (i.e., the charges on your hotel bill) incurred during ineligible stays"
Hilton Honors Program FAQ

Funkar på Starwood iallafall. Hade en vistelse på Westin på Maui som var bokad via resebyrå. Reggade mitt SPG-nummer och fick poäng för alla "incidentals", dvs restaurang och bar-notor.

Funkar på Starwood iallafall. Hade en vistelse på Westin på Maui som var bokad via resebyrå. Reggade mitt SPG-nummer och fick poäng för alla "incidentals", dvs restaurang och bar-notor.
Men på Starwood har man väl alltid kunnat få poäng även när man inte ens bor på hotellet?

Det får man på Shangri-la också, och på Best Western får man ingenting även om man bokat rummet genom dem.
Så det gäller att läsa reglerna för det hotell där man ska bo och inte dra några slutsatser baserat på hur det är på andra ställen.

Toppen