Senaste nytt

Poäng för andra rum?

Doctor-X

Medlem
Fråga. Jag är HHG, ska resa med min familj plus sambons familj. Jag är ensam poängnörd. Hur får jag ut maximalt med poäng där vi hyr ett rum per familj? Ska jag stå för ett rum, sambon skapar konto och står för det rum hennes familj bor i och så för vi över hennes poäng till mig? Eller får jag som HHG poäng för bägge rummen om jag står för bokningen?

Lättast som man skriver ovan är att du bokar båda rummen under ditt medlemskap och säger till redan vid incheckning att allt ska läggas på en nota. Inte 100% säker på hur det faller ut med kampanjer som ev. pågår, (just nu 2500p/stay till 2a maj, efter det är det dubbla poäng på vistelser upp till 2 nätter och trippla poäng på 3+ nätter). Vill man vara säker kan du ju sätta upp ett konto för din sambo och sen lägga er i samma pool så slipper du betala överföringsavgiften, men då mister du 80% bonusen som HHG för andra rummet.

Räkna på hur mycket poäng som torde fall ut om du väljer en nota vs att sätta rummen separat med kampanjbonusen men att de sedan poolas.
 
Vill man vara säker kan du ju sätta upp ett konto för din sambo och sen lägga er i samma pool så slipper du betala överföringsavgiften, men då mister du 80% bonusen som HHG för andra rummet.

Räkna på hur mycket poäng som torde fall ut om du väljer en nota vs att sätta rummen separat med kampanjbonusen men att de sedan poolas.

Mig veterligen tar Hilton inte ut någon överföringsavgift.
 

Doctor-X

Medlem
Jag har sedan tidigare en bokning som låg på Hilton Gdansk för ett dubbelrum med två enkelsängar, som är avbokningsbar (och betalas på plats) och priset är riktigt bra. Nu ska en person till med till Gdansk, fanns inte så många rum kvar och priset hade gått upp rejält, så bokade ett rum till som är pre-paid (Hiltons pågående rea). Försökte ändra i den gamla bokningen för att lägga till ett rum, men det gick tyvärr inte. Jag ville heller inte avboka den gamla bokningen pga priset och att det måste vara två enkelsängar (och några sådana rum fanns inte kvar för att boka igen).

Jag har tidigare bokat 2 rum och fått poäng för båda rummen, men då har det varit under en gemensam bokning från början. Går det att få poäng på båda bokningarna ändå? Ska man lägga ett mail till hotellet nu och förklara att man vill att båda bokningarna ligger på en nota eller är det enklast att ta det på plats?
 

Maja

Medlem
Jag hade en liknande situation i somras när min pappa blev inlagd på sjukhus i Florida. Hade en bokning för ett rum som jag kontinuerligt förlängde via receptionen då vi inte visste när vi skulle kunna checka ut. När min pappa sedan blev utskriven så behövde vi ytterligare ett rum vilket jag bokade via appen i mitt namn under mitt konto. Betalade båda med samma kreditkort och fick poäng för båda rummen.
 

Rickard_O

Medlem
Jag har sedan tidigare en bokning som låg på Hilton Gdansk för ett dubbelrum med två enkelsängar, som är avbokningsbar (och betalas på plats) och priset är riktigt bra. Nu ska en person till med till Gdansk, fanns inte så många rum kvar och priset hade gått upp rejält, så bokade ett rum till som är pre-paid (Hiltons pågående rea). Försökte ändra i den gamla bokningen för att lägga till ett rum, men det gick tyvärr inte. Jag ville heller inte avboka den gamla bokningen pga priset och att det måste vara två enkelsängar (och några sådana rum fanns inte kvar för att boka igen).

Jag har tidigare bokat 2 rum och fått poäng för båda rummen, men då har det varit under en gemensam bokning från början. Går det att få poäng på båda bokningarna ändå? Ska man lägga ett mail till hotellet nu och förklara att man vill att båda bokningarna ligger på en nota eller är det enklast att ta det på plats?
När jag bodde på Hilton Gdansk och bokat två separata rum så landade poängen på huvudrummet som jag hade bokat efter ha pratat med receptionen.
gdansk.PNG
 
Toppen