Senaste nytt

Plaza Premium Lounge Hong Kong

Hafermann

Medlem
Tänkte testa något annat än *A i Hong Kong i maj och förstår att Plaza Premium ska vara bra med PP.

Vid googling får jag dock upp 2 olika lounger med samma namn. Ni som testat, vilken ligger bäst till för SASpassagerare och vilken av de båda håller bäst standard?

Tack på förhand!
 

mjulven

Medlem
SAS Plus passagerare hamnade i plaza premium under en period vid gate 40 just när linjen öppnats. Såsom jag minns det fanns det en kock där som tillagade något på morgonen på beställning och att det fanns bra med plats i loungen. Jag är ingen frukostmänniska så jag stod över allt utom en kopp te, men det var bra.
 
Jag har alltid gillat den vid gate 40 bäst. Den känns luftigare eftersom den ligger en trappa upp med högt till tak och lite utsikt. Det har oftast varit gott om plats där, även om jag minns den som väldigt full under den period som den nyttjades av SAS.

Den vid Gate 1 känns murrigare, mest på grund av avsaknaden av fönster. Den är också mindre.

Utbudet av mat, snacks och dryck är i det stora perspektivet bra i båda tycker jag, men i en jämförelse mellan de båda så vinner gate 40.

Gate 40 ligger vanligtvis närmare SAS gate. Ofta passerar man SAS gate på väg till loungen så att man får gå tillbaka igen när man ska till SAS-planet. Det är också en ganska bra bit att gå efter security och passkontrollen för att komma dit. Det går att ta tåget till "rätt" sida men tidsmässigt så gör det ingen större skillnad.

Den vid Gate 1 ligger mycket närmare passkontrollen och security så det tar bara någon minut att gå, men i gengäld så blir det längre till SAS gate. När jag skulle dit för någon vecka sedan, runt lunchtid dock, var det en 25 meter lång kö för att komma in i denna.

Slutsatsen från allt detta svammel är att jag hade siktat på den vid gate 40 i vanliga fall, men om SAS för ovanlighetens skull avgår från en gate närmare gate 1 så hade jag valt den.
 
Toppen