Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

EBGGOT skrev:Om folk visste hur dessa kräftor levde och vad det matas med i Kina hade inte en enda människa ätit dem. Vad hände med "lokal mat" från Skandinavien ?!Klicka för att utvidga...

Exactly. Och det är et enormt overgrepp mot naturen, även.

Dessverre tror jeg det är vanligere enn man vil i luftfarten, man skal jo spare på alt. Hos SAS får du maten innpakket med innholdsfortegnelse - vet vi var maten vi får serverad på en tallerken kommer fra? LH/OS/BA etc... Urovekkende, i grunn.

mha321 skrev:Endast en mycket liten minoritet var villig att betala för den?Tyvärr.Klicka för att utvidga...

Jo men denna kräftstjärten som är av storlek 400+ skulle jag gissa kostar runt 100 SEK/kg. Ok, man kan använda lite av den men jag tycker fortfarande man kan finna bättre prisvärda alternativ! Nöttfärs kan du få runt halva priset ....

Maten från Palma till Stockholm idag

image-jpg.32272

Smakade helt ok tillsammans med god låtsas champange

En polare fick för sjätte flygningen i rad i Plus laxen med potatissallad. Trist med så dålig variation får man säga.

Maten i SAS Plus i fredags på Hamburg -> Stockholm.

20150306_1-jpg.32711

Kött och chokladmuffins var helt OK. Kräftpie var lite torrt och morötterna var mosiga.

20150302_162953-jpg.32770

Maten i SAS Plus den 2/3 förra veckan på CPH -> WAW under eftermiddagen.

Den luktade mkt god men tyvärr var köttet ganska smaklöst. Blev OK med SAS select-röda iaf..

Rutt: Amsterdam (AMS) - Köpenhamn (CPH)

Flightnummer: SK554

Flygplanstyp: Airbus A321

Datum för flygning: 2015-03-30

Restid: 1h02min

Lådans namn: Anchovy Tartlet, Salted Brisket with Root Vegetables, Chocolate Cake

2015-03-30-20-53-11-jpg.33348

Rutt: Stockholm->Hamburg

Flightnummer: SK2647

Flygplanstyp: Boeing 737

Datum för flygning: april 2015

Lådans namn: Seeded Spiced Turkey with Pearl Couscous & Sweetcorn Cream

sas-plus-arn-ham-b737-07-jpg.33684

sas-plus-arn-ham-b737-08-jpg.33683

Dr. Miles skrev:Rutt: Stockholm->HamburgFlightnummer: SK2647Flygplanstyp: Boeing 737Datum för flygning: april 2015Lådans namn: Seeded Spiced Turkey with Pearl Couscous & Sweetcorn CreamVisa bifogad bild 33684Visa bifogad bild 33683Klicka för att utvidga...

Jag fick en liknande när jag flög till Berlin häromveckan. Grejen var att flighten ut var före kl 16 och den serverades som daymeal. Hemresan skedde på kvällen och då kom samma typ av box, utan förrätt och dessert.

Agö skrev:Intressant, denna har jag inte sett förut. Ätbart?Klicka för att utvidga...
Det var ätbart men inte njutbart.

Kalkonen (OM det var kalkon. Man kan inte lita på innehållsteckning av maten på en SAS flight...) smakade i stor sett ingenting.

Kenny skrev:Jag fick en liknande när jag flög till Berlin häromveckan. Grejen var att flighten ut var före kl 16 och den serverades som daymeal. Hemresan skedde på kvällen och då kom samma typ av box, utan förrätt och dessert.Klicka för att utvidga...
Hahaha, SAS som vanligt konsekventa.

Utgår från att widerøe fortfarande räknas som SAS Group, så snyltar på tråden om maten i SAS PLUS, med ett inslag från maten i wideroe flex, där det serveras "Cold Meal" på alla internationella flighter.

Rutt: Oslo (OSL) - Göteborg (GOT)

Flightnummer: WF336 / SK3192

Flygplanstyp: Dash-8 Q300

Datum för flygning: 2015-04-16

Restid: 1h

Lådans namn: No name

Lådans innehåll: Couscoussallad, frikadeller, sallad i sötsur sås, inplastat bröd (bäst före 1/7-15), lättmargarin samt en liten Toblerone.

Omdöme: Couscousen smakade ingenting, men frikadellerna var helt okej, främst tack vare den sötsura sås som de låg i.

Lådan var uppäten innan CC (1 person) hade serverat någon dryck. Men en flaska rött erbjöds på maten.
wp_20150416_19_47_19_pro-2-jpg.34011

wp_20150416_19_47_41_pro-2-jpg.34012

Back