SilverJonten
Medlem
Håller med delvis åt båda håll.Ser du det ironiska i din sista mening? Du har alltså skrivit en lång trådstart där du önskar att SAS skulle tilltala dig på rätt sätt med rätt titel, men anser att de som diskuterat här och fört fram en motsatt åsikt är de som ”exploderat”. Väldigt lustigt.
Din trådstart och efterföljande inlägg skjuter brett och vilt åt alla håll. Från din trådstart är det ju inte bemötandet du vill ha, utan du vill ha den ”respekt” du tycker dig förtjäna från bolaget.
De flesta håller med att det är trevligt att man ibland uppmärksammas som en lojal kund, men jag tror väldigt få gör det för att de kräver/förväntar sig ”respekt” från ett flygbolag eller hotell. I din trådstart är det inte ens respekt pga att du är frekvent kund, utan respekt för din sk samhällsstatus/titel, som du önskar dig.
Jag tror det är mer sunt för dig att dämpa de förväntningar/krav du har, så slipper du bli upprörd för att någon inte tilltalat dig på rätt sätt. Du är helt fel ute med din grundinställning. Har man klass så kräver man inte att andra ska bekräfta den; respect is something earned, not given.
Som FB Ultimate/LH HON eller BA Gold Guest list så förväntar sig ett Hello/Welcome Mr Nilsson, men det beror ju på att alla ovan listade lovar en smooth och personlig resa.
Som Gold/Platinum/Diamant så går det ju 13 på dussinet så där, är det nog en rimlig förväntning att det ibland blir lite extra men oftast inte. Mer förväntan än så är nog bortkastade förväntningar.
Dock så är ju det där när det blir problem den stora vinsten med status. Då slipper man allt, eller åtminstone en hel del, krångel och får oftast en bra och rimlig service även som Guld osv. Det är värt en hel del anser jag.