Jag har precis flugit mellan Shanghai och Köpenhamn i SAS Plus. Maten var mycket bra, stolsbredden fullt tillräckligt, och det var en separerad kabin med gardin. Upplevelsen överlag var mycket god! Detta då efter att jag flugit nya SAS Business 4 ggr det senaste året.
Här kommer mina personliga reflektioner på nya SAS Plus-produkten genom att svära i kyrkan två gånger:
P.S. En ny skillnad mellan Plus och Business som jag blev upplyst om idag är att Schweppes-burkarna som finns ombord är tydligen reserverade för Businesspassagerare. Jag fick blankt nej när jag bad om en i Plus
Här kommer mina personliga reflektioner på nya SAS Plus-produkten genom att svära i kyrkan två gånger:
- Jag tycker att rad två i Plus är bättre än rad ett. Jag är 176 cm lång och normalbyggd. På rad två slipper jag fälla upp och ner skärmen. Skärmen är dessutom större. Jag slipper också att ha fötterna stångas mot en vägg, utan jag kan stretcha mina ben fullt ut under stolen på den föregående raden.
- SAS Plus-produkten är att föredra på en dagsflight före Business, om man tar hänsyn till prisskillnaden mellan Business och Plus. Självfallet är Businessprodukten bättre än Plus på alla punkter, men om man relaterar till extrakostnaden så känner jag mig fullt tillfredställd i Plus. Det är ok mat, bra skärmstorlek, man slipper den halvbra-iga fjärrkontrollen, det är bra loungeposition på stolen för att titta på film eller blunda en stund. Visst är det en upplevelse med att sitta i Business, men har man gjort det några ggr så kostar det en tredjedel eller mindre att få flyga bekvämt i Plus. Det räcker för mig även på longhaul.
P.S. En ny skillnad mellan Plus och Business som jag blev upplyst om idag är att Schweppes-burkarna som finns ombord är tydligen reserverade för Businesspassagerare. Jag fick blankt nej när jag bad om en i Plus