Senaste nytt

Paris i början av juli

toer00

Medlem
Hej alla BC.are,

Sommarsemestern är nu spikad och flyget bokat. Första stoppet är i Paris där vi skall stanna i 4 dagar innan vi åker vidare.
Senast jag var i Paris (inne i stan) var för över 30 år sedan… Men nu blev jag tvungen att kompromissa med fru toer00…

Så vart bor vi? Behöver tips på BRA hotell? Vi har ingen status, men tänkte tjäna in lite EB poäng genom att boka via SAS (hotels.com)

Våra önskemål är:

- 4-5 stjärnor
- Central läge / Nära sevärdheter
- Fräsch och fint
- Bra restaurang med frukost
- Bra Bar (som kan göra sjyssta cocktails) men även med bra sortiment avs. vin och champagne på glas
- Lite större rum (+ 30 m2)

Budget spelar mindre roll i detta läge (jag väljer bort de jag tycker är för dyra)
Även andra Paris tips avs. bra och mysiga restauranger, barer mm mottages tacksamt. Tips på bra vinaffärer och trevliga kvarter att strosa i. Middagar i samband med flodkryssning på Saine, tips! Molin Rouge, är det värt att boka in en kabaré?
 
Kan rekommendera Ducasse sur Seine ; åka tyst och lugnt fram på Seine och få en bra lunch eller middag med fantastisk utsikt, och väldigt bra personal.
La Tour d'Argent, deras numrerade anka är alltid lika bra. Och utsikten och vinkällaren är historiska.
Bar Italia Brasserie, en prisvärd liten restaurang.
Divellec ute eller inne går lika bra, och missa inte deras blå fänkålsrökta hummer, den är otroligt bra. Och ostron naturligtvis.

Utanför kedjehotellen kan jag rekommendera Hotel R de Paris, har rum med balkong som är väldans trevliga. Rejäla mörkläggningsgardiner och ljudisolerat.

Andra kul saker är att se/gå till är Paris High Line, Versailles och canal Saint Martin.
 

Highbury

Medlem
Hej! Kapar den här tråden lite!

Jag och min sambo är också på väg till Paris i mitten av februari och hade också lite funderingar kring hotell.

Vårt främsta mål är Versailles och där har jag sneglat på Waldorf Astoria Trianon Palace. Är det någon som har bott där och kan säga något om det? Verkar vara själva palatset man ska bo i om man kollar lite recensioner. Något annat tips på hotell i närheten?

Jag har även sneglat på Radisson Blu Boulogne (mest pga status hos Radisson) verkar lite lite offside i allmänhet men med hyfsad tågförbindelse till just Versailles.
 
Toppen