D
Deleted member 23500
Guest
Fy vilken ångest, hoppas det löser sig på bästa sätt!
Sjukskrivning är väl till för när man är sjuk? Blir så trött på missbruk av bidrags systemen, dessutom så drabbar sådant näringsidgaren direkt eftersom sjuklön betalas av företaget första tiden. Så vid närmare tanke ändrar jag ordet missbruk till grov stöld!jonten skrev:Vill hon åka lär hon nog få ta en sjukdagKlicka för att utvidga...
aldrighemma skrev:Sjukskrivning är väl till för när man är sjuk? Blir så trött på missbruk av bidrags systemen, dessutom så drabbar sådant näringsidgaren direkt eftersom sjuklön betalas av företaget första tiden. Så vid närmare tanke ändrar jag ordet missbruk till grov stöld!Klicka för att utvidga...
aldrighemma skrev:Sjukskrivning är väl till för när man är sjuk? Blir så trött på missbruk av bidrags systemen, dessutom så drabbar sådant näringsidgaren direkt eftersom sjuklön betalas av företaget första tiden. Så vid närmare tanke ändrar jag ordet missbruk till grov stöld!Klicka för att utvidga...
Inte just den. Men kanske istället behöva betala för en vikarie, eller helt enkelt indirekt få betala för att ett jobb som annars skulle bli gjort skulle bli försenat.AndersSt skrev:Jag håller fullständigt med dig men i det här fallet blir det ju på en karensdag så arbetsgivaren skulle inte behöva betala sjuklön.Klicka för att utvidga...
Precis, Maldiverna där måste passet vara giltigt sex månader efter utresa, men de accepterar provisoriska pass. Så oavsett vad så måste något pass fixas.adhoc76 skrev:Thailandkanacceptera provisoriska pass om de har biometrisk information vilket passen som utfärdas på bl a Arlanda har. Problemet är att risken finns att det inte hjälps. Det kan ta stopp i incheckningen ändå eftersom det är flygbolagen som ansvarar fram till passkontrollen i det land man reser till. Som@Golfkillenutgår ifrån så måste ni skaffa provisoriskt pass. Sex månadersregeln är ”benhård” så utgånget pass, dvs pass vars giltighet går ut under resan, kommer absolut inte att fungera.Hur Air India bedömer saken går bara att spekulera i och det ger inte så mycket att göra det.Klicka för att utvidga...
Och här är en länk till alla polissstationer. Polisstationer | PolismyndighetenHachans skrev:Det är svårt att hitta polisstationer med drop in numera. Här är lista på alla med obligatorisk tidsbokning:Boka tid/Hitta passexpedition | PolismyndighetenKlicka för att utvidga...
Jag har samma erfarenhet, så jag tror fortfarande att hade hon suttit utanför dörren i morse så hade de kunnat resa som planerat.apknug skrev:Hoppas det löser sig.Handläggning kan dock vara ruskigt snabb för nytt pass. Jag var på polisen Globen 12.30 och fotade samt skrev på. Kl 13.30 dagen efter fick jag mess om att det låg klart för omedelbar uthämtning.Klicka för att utvidga...
Fast med tanke på att passet måste vara giltigt sex månader efter utresa från Maldiverna så hade ju april inte heller fungerat.sammyj skrev:Vi hare från början tänkt resa i april och verifierat att allting fungerande då men flyttade i sista minuten till början av maj och då missade vi passet.Klicka för att utvidga...