Senaste nytt

Påsk 2027 i Tokyo med inslag av F1 på Suzuka - Input/tips mottages tacksamt

hendberg

Medlem
Sitter och planerar en resa typ 9-10 dagar till Tokyo påsken 2027. Min bättre hälft har snöat in totalt på F1 senaste åren och jag tycker det vore kul att styra upp en 2 dagars där (kval + race) och det ser ut att det skulle kunna bli under påsklovet om F1-schemat ligger som det gör i år. Två tonåringar ska med också.

Det jag undrar över är om nån har input/erfarenhet runt att gå på F1 på Suzuka, såsom var man bör bo, är det smidigt att ta sig runt, vilket "stand" bör man köpa biljetter till (lägre nivåer) etc. Allt är välkommet. Är van Tokyo-resenär men det här är något nytt för mig. Har läst mycket på reddit men där är det mest britter och amerikaner och de är mest gnälliga känner jag. Annan måttstock brukar de ha...

Jag rekommenderar alltid att läsa GP Destinations när man ska på F1:

Bra info kring hur man tar sig till banan, omkring på området osv osv. Sen finns det ofta på nätet bilder/video av hurdan sikt man har från olika läktare, så värt att kolla upp med en sökning på läktarnamn.

Blivit Abu Dhabi, Canada tidigare, och Belgien i år!

Som amatör-F1-fan skulle jag rekommendera att inte planera in en helg innan 2027-schemat blivit offentligt. Det kan svinga rätt vilt mellan åren.
Årets schema offentliggjordes i början av juni. Så vänta tills dess såvida inte F1 är sekundärt i planerna.

Som amatör-F1-fan skulle jag rekommendera att inte planera in en helg innan 2027-schemat blivit offentligt. Det kan svinga rätt vilt mellan åren.
Årets schema offentliggjordes i början av juni. Så vänta tills dess såvida inte F1 är sekundärt i planerna.
Precis, sånt mod sitter jag inte på. Finns inte ens flygbiljetter ännu. Men vet du när schemat brukar släppas på ett ungefär?

Precis, sånt mod sitter jag inte på. Finns inte ens flygbiljetter ännu. Men vet du när schemat brukar släppas på ett ungefär?
2026 schemat släpptes 10 juni. Varierar varje år, och dessutom varierar biljettsläppen per race. Så lönar sig vara på alerten, och söka upp en pålitlig återförsäljare. Banan/anordnaren brukar ofta ha egen sajt, t.ex. köpte jag via spagrandprix punkt com.

Boka upp lite hotell redan nu under tänkbara helger är väl ett tips (avbokningsbara då då klart).
Ja det är lönsamt, priserna kan skjuta iväg direkt datumet är publicerat. Och rekommenderar att läsa den korta artikeln på GP Destinations om boende:

Edit… fan nu blev jag sugen på att åka till Suzuka.

Last edited:
Var på F1 i Suzuka hösten 2017 (då bröllopsresa med 3-månaders). Häftig bana och min första (och enda] F1 upplevelse, nuvarande reglemente ser ut att bjuda på mer omkörningar än dåvarande.

Vi satt på Q1 (sista chikanen) och bokade genom F1:s hemsida ca 7 månader innan, om inte minnes sviktar åkte vi "Suzuka Grand Prix" tåg direkt från Nagoya.

Väl i Nagoya kan jag rekommendera Toyotamuseumet som vi båda tyckte var väldigt sevärt!

PS. Boka tågen tidigt, då ingick platsreservstion i Japan trail pass men vi fick åka tidigt och hem långt efter racet.

Toppen