Senaste nytt

På vilken rutt är det störst chans för uppgradering samt försening?

Brandten

Medlem
1)
Någon som har en idé om vilken av dessa rutter som det kan vara störst chans för uppgradering för en som flyger Go och är EBG?
Inte att det är något krav över huvud taget men det borde väl gå att se beläggning (utresa 20/1 och retur 21/1) och därmed kunna dra någon halvbra slutsats? :)

2)
Sen kan det ju vara någon rutt som har mer försening än andra vilket jag också är nyfiken på att veta så man inte bokar just den då jag (för en gång skull) inte har tid med förseningar på just den här flygningen.

upload_2018-1-3_17-35-23.png

Alla rutter där det kan vara snöoväder eller andra naturfenomen (typ orkaner etc) är destinationer där det kan förekomma stora förseningar av och till. Ingen av SAS destinationer lider annars av några större, konstanta, förseningar.

Under vintermånaderna på USA:s östkust finns det alltid risk för snökaos. Dessutom minskar risken för försening pga inställda avgångar av annan anledning om man tar en destination med flera dagliga avgångar, eller en där det finns tid och möjlighet till rerouting.

Min erfarenhet är att linjerna till Chicago och Washington DC är glest besatta januari-februari. Om det i sin tur betyder större chans till uppgradering är svårare att säga. Frågan är ju också vad man vill uppgradera till. A330 har större pluskabin och A340 lite större businesskabin.

Toppen