Senaste nytt

Oversized kabinväska

HCW

Medlem
Slås ibland av att andra får med sig riktigt stora väskor ombord. Vet någon om man får plats med en rullväska 69cm i SAS business? Jag är medveten om vilka mått som gäller enligt reglerna så frågan är inte om man får ta med sig den.
 

jsn

Medlem
Vad är bredden? Ev kan du lägga den på sidan, men den får inte vara för bred då.
 

JGG

Medlem
För min del tycker jag det är för jäkligt att så många personer på en flygning kan ta med sig så mycket utöver tillåtna antal väskor, vikt och storlek. Reglerna verkar som bortblåsta många gånger.
Flyger jag ekonomi t.ex så har jag aldrig kabinväska för det innebär bara stress att få plats med väskan då många inte bara har med sig stora väskor utan också slänger upp dem på första bästa plats.
Reglerna om detta har ju också med hänsyn att alla ska kunna få med sig sin kabinväska utan problem.
Eller har jag fel?
 

zzGabriel

Medlem
Flyger jag Go tar jag definitivt med mig en kabinväska, främst för att säkerställa att man har kläder om den incheckade försvinner, men även för att lägga känsligare saker. Jag har en som är precis så stor som den får vara, borde man skämmas för att ta med den?
 

jerixon

Medlem
Följer man de anvisade måtten så är det väll lugnt.
Kör ett antal olika väskor som alla platsar på angivna mått, och jag skäms aldrig när jag har med mig väskan ombord.
Tycker aldrig det är strul med plats i princip.
 

KalleSus

Medlem
Flyger jag Go tar jag definitivt med mig en kabinväska, främst för att säkerställa att man har kläder om den incheckade försvinner, men även för att lägga känsligare saker. Jag har en som är precis så stor som den får vara, borde man skämmas för att ta med den?
Naturligtvis inte. Håller väskan stipulerade mått är det väl OK.
Problemet är ju att den här tråden handlar om det är OK att ta med en för stor väska.
Och där är vi några som kanske tycker att det INTE är OK - och att reglerna borde efterlevas bättre, med tanke på trängseln och röran som ofta uppstår vid ombordstigning numera.
 

jerixon

Medlem
Iof. aldrig upplevt varken trängsel eller röra på SAS Longhaul i Business som tråden handlar om =)
Nu var ju frågan om väskan fick plats eller inte, vad vi tycker om det är en annan sak!

Naturligtvis inte. Håller väskan stipulerade mått är det väl OK.
Problemet är ju att den här tråden handlar om det är OK att ta med en för stor väska.
Och där är vi några som kanske tycker att det INTE är OK - och att reglerna borde efterlevas bättre, med tanke på trängseln och röran som ofta uppstår vid ombordstigning numera.
 
Toppen