Senaste nytt

Ovanligt bra tillgång på award i business?

SK989

Medlem
Jag har noterat att det i mars - april verkar finnas betydligt bättre tillgång på business award (den billiga poängvarianten alltså var en t.o.r. är 100 000 eurobonuspoäng) än normalt. När jag tittar på destinationer som t.ex. Tokyo finns det upp till åtta lediga platser i business på vissa flyg - det har jag aldrig sett förut. Även SFO har flera avgångar i mars -april med 6-7 lediga businessawards per flight liksom New York och Washington. Eller vad sägs om åtta lediga awardplatser i business till Miami på påsklovet (avgång 11/4)?

Jag antar att det är coronaviruset som gör att beläggningen på flyget är sämre än vanligt och att SAS därför öppnar upp onormalt många awardplatser.

Last edited:
Jag har noterat att det i mars - april verkar finnas betydligt bättre tillgång på business award (den billiga poängvarianten alltså var en t.o.r. är 100 000 eurobonuspoäng) än normalt. När jag tittar på destinationer som t.ex. Tokyo finns det upp till åtta lediga platser i business på vissa flyg - det har jag aldrig sett förut. Även SFO har flera avgångar i mars -april med 6-7 lediga businessawards per flight liksom New York och Washington.
Corona

Bokade en bonusresa till NYC till mina systrar över påsken(!), fre-mån. Blev väldigt förvånad, men gissar att det har med covid19 att göra och inget annat

Nu hoppas jag bara inte att SAS förstör det hela genom att ställa in en massa anslutningsflyg till Köpenhamn som gör resan obehagligt mycket längre.

Toppen