Redaksjonen
Medlem

Vi vet at det å reise med små barn kan være hektisk og slitsomt, og vi vil gjøre det vi kan for å gjøre opplevelsen på flyplassen så positiv som mulig for born og foreldre. Derfor har vi fått på plass et rolig og skjermet område dedikert til mating av småbarn, tilrettelagt for foreldre og små barn som ønsker en stille stund før flyreisen, heter det i en pressemelding fra Oslo Lufthavn.
– Dette var akkurat det jeg lette etter, sier Maria Adolfsen. Hun og datteren Anna Sofie, ei blid og fornøyd jente på 8 måneder, er de aller første som har benyttet seg av ammehjørnet.
– Jeg hadde egentlig tenkt til å vente med å amme til jeg kom på flyet, det er ikke lett å skulle gjøre det ute i fellesområdet på flyplassen, sier Maria. Gjennom sosiale media og andre kanaler folk har kontaktet oss på, har det blitt klart at mulighetene til å gi mat til spedbarn i fred og ro har vært savnet. Ammehjørnet er det nyeste tiltaket i en større satsing vi har på barn og barnefamilier her på Oslo Lufthavn. I sommer lanserte vi Felix&Fiona, et konsept som skal gjøre informasjon, tilbud og funksjoner for barn og foreldre lett tilgjengelig og gjenkjennbar. Prosjektgruppa jobber kontinuerlig med å utvikle Felix&Fiona-konseptet, i tillegg til å forbedre eksisterende og utvikle nye tilbud.
Felix&Fiona preger allerede stellerommene våre, barnemenyer på restaurantene, familieslusen i sikkerhetskontrollen og nettsiden osl.no/barn. Samtidig som vi samler og synleggjør tilbud vi allerede har for barn, jobber vi aktivt med nye tiltak for å gjøre flyplassen mest mulig barnevennlig.
Les mer >>