Senaste nytt

Ont om tid vid byte (10 minuter)

En fråga. Är det egentligen inte resebyrån/bokarens problem då MCT på 55 min låter lite.
'

En fråga. Är det egentligen inte resebyrån/bokarens problem då MCT på 55 min låter lite.
'
Ja, enligt ExpertFlyer är MCT på Hong Kong flygplats 1 timme (60 min).
Hur resebyrån/bokaren har kunnat att boka en genomgående biljett som inte kvalificerade MCT vet jag inte.

EDIT: det ser ut som mellan två CX flygningar är 50 minuter.
Minimum Connect Times
Share Results
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .20 1.00 1.00 1.00
OFFLINE .20 1.00 1.00 1.00

CX-CX II .50

Oki. Där ser man.
Min bokare är världsmästare på att lyckas att fixa biljetter under MCT. Nu senast var det ARN-CPH så den missade anslutningen fick byrån ta på sig.

Oki. Där ser man.
Min bokare är världsmästare på att lyckas att fixa biljetter under MCT. Nu senast var det ARN-CPH så den missade anslutningen fick byrån ta på sig.
[OT] får mig att tänka på vår resebyrå på jobbet (AMEX) som ville boka in mig med Köpenhamn - Mexico City med byte i USA. Tiden jag skulle ha i USA var 30 minuter. Jag nämnde att det kommer aldrig gå och fick till svar "jodå, du slipper ju alla kontroller i USA". Skrämmande ibland vad lite en resebyrå kan.

EDIT: det ser ut som mellan två CX flygningar är 50 minuter.

Jag misstänker att det är ytterligare en till att det ibland står ett gäng från Cathay vid ankommande plan. 50 min på HKG kan vara lite tight om det är rejäl kö i security i trakten av gate 40, vilket det är i bland och man inte vet att det finns alternativ. T ex att det finns en security till nära immigration. Eller om man har har e-channel, går man helt sonika ut och in igen, har nog aldrig tagit mer än 10-15 min för mig.

Toppen