Senaste nytt

Online incheckning med SAS från Split

Resenärer från Split kan inte checka in via SAS hemsida utan hänvisas till www.split-airport.hr men incheckningen där fungerar inte (sidan kan inte laddas). SAS Business hotline kunde inte heller hjälpa till. Konstig situation att riskera rad 35 pga detta!

Har ni varit med om detta?
 
Eventuellt finns möjlighet till self check in på flygplatsen. Så är det iaf i Dubrovnik (även om det inte framgår av sas.se) och jag tror att det är samma bolag som driver även flygplatsen i Split.

Erfarenhetsmässigt kan man tjäna lite "SQ nr" på detta och förhoppningsvis hamna längre fram i kabinen.
 
Såg i en annan tråd att du bodde på Radisson, och det var samma sak när jag var där tidigare i år. Ingen möjlighet att komma åt flygplatsens onlineincheckning via Wi-Fi.
 
Eventuellt finns möjlighet till self check in på flygplatsen. Så är det iaf i Dubrovnik (även om det inte framgår av sas.se) och jag tror att det är samma bolag som driver även flygplatsen i Split.

Erfarenhetsmässigt kan man tjäna lite "SQ nr" på detta och förhoppningsvis hamna längre fram i kabinen.

I åtminstone Zagreb så använder man inte self-service om man har bagage att checka in. Vilket jag antar att familjen Björnström har efter en semestervecka!
 
I åtminstone Zagreb så använder man inte self-service om man har bagage att checka in. Vilket jag antar att familjen Björnström har efter en semestervecka!

Då är det det nog olika från flygplats till flygplats i Kroatien. I Dubrovnik fungerar det även om man har bagage att checka in. Åtminstone i höstas. Men nu gällde det ju Split och jag hoppas att de slapp rad 35! ;)
 
Då är det det nog olika från flygplats till flygplats i Kroatien. I Dubrovnik fungerar det även om man har bagage att checka in. Åtminstone i höstas. Men nu gällde det ju Split och jag hoppas att de slapp rad 35! ;)

Sista raden i inläggstexten du citerar låter väldigt hård inser jag nu, pga en smiley som höll bort :) :eek:
 
Incheckningen på Split blev ganska strulig, vi lyckades aldrig checka in via nätet utan kom dit utan säten. Trots dedicerad Star Alliance Business Class checkin (Star Gold) tog det ganska lång tid att komma fram till disken. Sen blev det struligt för i SAS system hade min dotter biljett i eget namn men i flygplatsens system stod det bara "Little Child". Löstes på ett par minuter och samtal i den gula telefonen (min dotter kallade den för bananen).

Flygplatsen var ett hett hav av budgetresenärer, trångt och stökigt. Folk låg på golvet och det gick inte undvika armbågar eller närkontakt med turister. Kö till disk för att köpa vatten och att gå på toa. Underbart när man har kavaj och en tvååring på armen.

Hamnade på 20 D/E/F vilket lustigt nog var de allra sista platserna som fick servering ombord, alla vagnar möttes just vid oss :)

Dottern gillar SAS. Hon fick en liten katt på vägen ner och på returen fick hon ett "syskon" av annan färg, hon är stolt kattmamma nu.
 
Flygplatsen var ett hett hav av budgetresenärer, trångt och stökigt. Folk låg på golvet och det gick inte undvika armbågar eller närkontakt med turister. Kö till disk för att köpa vatten och att gå på toa. Underbart när man har kavaj och en tvååring på armen.
Jag kan säga att det var samma sak även på Lanzarote flygplats. (SAS Charter flyger dit)
 
Toppen