Senaste nytt

oneworld adds more benefits for its most frequent flyers

Förvisso. Men eftersom frun "bara" är OWS så kan hon nu få lite förmåner. Men eftersom hon lärt sig att resa utan incheckat baggage är ju förmånen begränsad även i det fallet. Så det kanske trots allt var ganska värdelöst ;)

Notera väldigt viktiga detaljer gällande BA:

The elite tier members now benefit from priority baggage delivery when travelling in any cabin class with Oneworld member airlines anywhere in the world.

Note though that British Airways has opted out of this benefit, so only elite members of the carrier’s own Executive Club scheme, or those travelling in premium classes with BA will be guaranteed the service.

Källa: Business Traveller
Oneworld adds new benefits for elite tier members - Business Traveller

Men det där stämmer ju inte, BA silver/Guld får ingen Priority när det flyger med BA i ekonomi.
På ARN-LHR i ekonomi får man t.ex ingen priority tag, jag påpekade det
för ett tag sedan och fick svaret att de hade fått "strikta order" att inte sätta på någon.

Men det där stämmer ju inte, BA silver/Guld får ingen Priority när det flyger med BA i ekonomi.
På ARN-LHR i ekonomi får man t.ex ingen priority tag, jag påpekade det
för ett tag sedan och fick svaret att de hade fått "strikta order" att inte sätta på någon.

Har samma upplevelse, dessutom så har jag bara fått priority tag som OW Emerald (BAEC Gold) en gång med AY, aldrig med AA, QF eller BA. På QF ville de dessutom ta betalt för extra väska, men jag fick min vilja igenom efter lite diskussion. Det är inte 100 % koll på statusförmånerna i OW, kan man säga.

@AABack2ARN: ARN, GOT, SYD, ONT, you name it! Det var på BCN i maj jag fick min än så länge enda priotagg. Dessvärre flög jag till GOT så den hade mindre betydelse.

Så illa har jag nog inte haft det. Men å andra sidan reser jag nog mest i premiumkabin när jag checkar in baggage och då kanske de har lite bättre koll på situationen. Att det är lite si och så med kunskapen på Arlanda är jag dock medveten om. Några agenter är väldigt duktiga - andra har en del kvar att lära sig!

Toppen