Senaste nytt

Ombokning i gate med Travel Pass Unlimited

DRG

Medlem
Har i flera år haft ett Travel Pass unlimited och det har aldrig varit något som helst problem att boka om dessa biljetter i gate om
man av något skäl anlänt tidigt till flygplatsen Idag på Arlanda vägrade dock gate personalen att titta om det fanns platser och i kundtjänst hänvisar man till nya rutiner för att ”gate personal”har så mycket att göra. För mig verkar det extremt märkligt att man inte kan hantera detta eftersom hela vitsen med TP Unlimited ju är att det skall vara extremt flexibelt och det är ju inte heller direkt billigt. Nu kan man ju iofs lösa det genom att alltid boka två flighter och checka in på båda, men det är väl knappast en lösning som är bra för någon eftersom ett av flygen då riskerar att gå med en tom stol. Mycket märkligt av SAS och speciellt motiveringen.
 
Efter att ha kollat alldeles för många memes från Arlandapersonal och deras syn på passagerare och service på TikTok så misstänker jag detta är dagens hittepåregel.
 
Har bara två datapunkter att jämföra, och då med Travel Pass Punches.

- I juni. Birdstrike på inkommande flyg. Avgång kraftigt försenad innan boarding. Inga problem att ändra till en annan flight i gaten.

- I november. Planet går tech efter boarding, alla får kliva av. Gick inte att ändra i appen eftersom vi redan bordat. Pratade med gatepersonalen om att boka om till nästa kärra istället. "Nej det kan vi inte göra" Fast det är en fullflexbiljett och jag vill ändra flight? "Inte vårt problem"

Båda flighterna från Umeå, knappast känt för sin servicevilja (snarare motsatsen)...
 
  • Gilla
Reactions: DRG
Toppen