Senaste nytt

Ombokad bonusresa

drW

Medlem
Har en resa i höst till Washington bokad med två vouchrar (två separata bokningar således) i plus som jag i förra veckan fick meddelande om att den ändrats. Var lite stressad men kunde inte se vad som ändrats men när jag tittar på den idag ser jag att den kortats med en dag! Båda resorna ombokade på exakt samma sätt. Lite dumt att de inte skriver vad dom ändrats. Varit med om att de bara ändrat med någon minut och det varit hopplöst att förstå.
Min fråga är följande. Går det att boka utresan på något sätt trots att en voucher gått ut? Känns ju som om det borde gå. Måste det finnas tillgängliga bonusplatser är det ju kört men det kan ju inte vara rimligt, eller?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Har en resa i höst till Washington bokad med två vouchrar (två separata bokningar således) i plus som jag i förra veckan fick meddelande om att den ändrats. Var lite stressad men kunde inte se vad som ändrats men när jag tittar på den idag ser jag att den kortats med en dag! Båda resorna ombokade på exakt samma sätt. Lite dumt att de inte skriver vad dom ändrats. Varit med om att de bara ändrat med någon minut och det varit hopplöst att förstå.
Min fråga är följande. Går det att boka utresan på något sätt trots att en voucher gått ut? Känns ju som om det borde gå. Måste det finnas tillgängliga bonusplatser är det ju kört men det kan ju inte vara rimligt, eller?

Du kan alltid ringa och försöka - men ja, normalt förfarande är att det måste finnas bonusplatser tillgängligt.
 
Det där är ett otyg av SAS. Jag fick oxå ett mail från dom förra veckan ang min resa till Chicago, till slut så fann jag att det var min anslutning på flyget från Köpenhamn till Arlanda som hade flyttats fram 1 timma.
 

Vindpilen

Medlem

Jag vet faktiskt inte exakt vad som gäller men jag tycker ju att du ska få chansen att bli ombokad på alternativa rutter i samma klass om de ändrar din resa. Att det inte finns bonusbiljetter tillgängliga anser jag är flygbolagets problem.

Någon här har säkert mer erfarenhet här men jag skulle stå på mig, kontrollera vilka flyg jag kan tänka mig och var det finns availability (inte just bonusplatser) och föreslå dessa för dem.
 

Lollet

Medlem
Min fråga är följande. Går det att boka utresan på något sätt trots att en voucher gått ut? Känns ju som om det borde gå. Måste det finnas tillgängliga bonusplatser är det ju kört men det kan ju inte vara rimligt, eller?
Jag fick en inställd flight några månader i förväg på min awardresa och vid det tillfället hade vouchern redan gått ut. Jag fick välja nya platser på avgångar där det fanns lediga awards, och det löste sig bra. Vet dock inte vad som hade hänt om det inte funnits några lediga awards som passat..
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen