Senaste nytt

Ombokad bonusresa med en dag

Karlan

Medlem
Har försökt söka men inte riktigt hittat, så testar att starta en ny tråd. Har en bonusresa Köpenhamn-Alicante den 1 november med SAS i plus. Flyget blev inställt och dom vill boka om till en dag senare, vilket inte alls funkar eftersom syftet med resan är att vara med på en golfkurs.

Har inte lyckats hitta något rimligt att åka med SAS/Star Alliance samma dag. Ringde in och försökte bli ombokad till SAS flight en dag 31 oktober till Malaga, då dit vi ska är ungefär mitt emellan. Omöjligt att ändra destination enligt agenten. Försökte bli ombokad till en Norwegian flight 1 november till Alicante, omöjligt då det inte finns något avtal enligt agenten.

Kollar på EU rättigheterna men blir inte riktigt klok på vad som gäller. Skulle jag ha rätt till att bli ombokad till någon av ovanstående flighter och görs det i praktiken? Eller är det lättaste att bara avboka resan och köpa Norwegian biljetten för pengar? Tacksam för all hjälp!

Du har inte rätt att byta destination, men det är möjligt om någon "är snäll" alternativt vaknar på rätt sida.

Du har all rätt att bli ombokad till Norwegian enligt EU261/2004, men det kommer sas aldrig göra, i efterhand ska du kunna claima mellanskillnaden mot din biljett, hur det räknas ut när det är award låter jag vara osagt.

Tack för svaret! Jag sa vänligt till agenten att det är SAS skyldighet att boka om oss till något samma dag, även om det må vara med Norwegian. Jag tyckte därför att dom kanske kunde beakta alternativet till Malaga. Detta tyckte hon var mycket otrevligt och började skälla på mig :). Körde en HUACA och hade då turen att komma till samma agent fast jag provade att knappa in engelsk support. Här någonstans började jag fundera på om detta var nåt att lägga dagen på och konsulterade forumet istället.

Blev att boka om till Norwegian för pengar, var ingen dyr biljett så det blev väl egentligen bättre värde.

Vissa saker är inte värda att lägga tid på, även om man har rätt. Hoppas resan med Norwegian blir bra, sas får skämmas för sin hantering.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen