Senaste nytt

Om du flyger short-haul business - går du ombord först eller sist?

rvarttinen

Medlem
Försöker gå ombord så tidigt som möjligt - vill gärna ha väskan i hyllan ovanför. Ofta är det många som kommer med sina stora 'carry-ons' som kan fylla en hel hylla. Det är ofta jag får se förvirrade medpassagerare som förgäves letar efter ett litet hål att stoppa sin väska i när de kommer ombord bland de sista ...

Ska dock prova den där med att be C/A a hand om väskan nästa gång.
 

Concorde

Founding Member
På BA får inte personalen lyfta upp din väska. Det är emot reglerna. BASSA (Facket) som jobbat på att få till detta...
 

eramag

Medlem
Finns ingen större lyx än ett fönster! En skyddad sida att sova emot, kontroll över morgonsolen och en inspirerande utsikt.

Därför försöker jag alltid borda först så man inte behöver jaga upp folk ur sina säten :)
 

Dr. Miles

Expert
När jag har kommande anslutningsflyg inom Europa, väljer jag gång. Då bordar jag helst sist.
När jag flyger långflyg vill jag sitta vid fönster, så försöker jag borda först.
 
jag försöker komma med första klungan av folk så jag helst vill ha plats för min väska men har jag gång plats går jag på nästan sist.
Dock så har jag råkat ut för folk i ekonomi som dumpat väskan i business och sedan gått till rad 30+ och då har jag påtalat detta ( jag kan vara en grinig djäkel när jag vill ) för personalen men det har sällan hjälp tyvärr..

Men har flertalet gånger sett andra ta väskan och gått ner med den till personen i fråga och ställt den där:)
Detta har ju startat flertalet diskutioner kan jag säga.

Men betalar man inte för business har man inget där att göra säger jag.
 
Toppen