Senaste nytt

Omöjligt att ringa och boka biljetter hos British Airways?

KeXx

Medlem
Försöker boka två biljetter på British Airways hemsida (multicity) och oavsett vilka alternativa routings jag väljer så får jag bara upp samma sak när jag ska bekräfta betalningen:

"Somebody must have purchased those flights while you were completing your booking and they are unfortunately now sold out. Please choose alternative flights or contact us."

Sagt och gjort, försöker ringa deras service center och när man väl lyckas komma fram så får jag beskedet att deras telefonbokning håller stängt tills vidare... så nu sitter jag här och funderar på hur jag ska lyckas lösa mina biljetter.

Förslag?
 

AABack2ARN

Medlem
Det dryga svaret är nog att välja ett annat bolag...

Har själv provat att forcera fram önskad routing med hjälp av multicity-bokningen och antingen fick jag helt hutlösa prisförslag men flera gånger fick jag önskat pris men så fort jag klicka mig vidare kom något felmeddelande. Tror det var i stil med du du citerar. När jag provade tio minuter senare fanns samma pris kvar så denna "somebody" kanske ångrade sig. ;)

Och det verkar som om BA har stängt sina call center för nya bokningar vilket ju borde innebära att de inte vill ha fler kunder :(
 

sembl

Medlem
Boka på AA. Det har varit min goto även på BA flighter gällande multicity. Går dock ej på alla flyg men många.

Jag brukar köra först via Google flights och sedan boka på AA om priset stämmer.
 

AABack2ARN

Medlem
Boka på aa.com kan absolut vara ett alternativ. Den svenska sidan suger dock riktigt mycket. Det finns en tråd med tips att komma runt detta genom att boka på den amerikanska sidan, men det kan vara svårt att betala med svenskt kreditkort. Det skall dock fungera att sätta bokningen "on hold" och sedan kontakta AA via telefon.

Tyckte mig också läsa någonstans att man kan boka multicity via Finnairs telefonbokning och komma undan bokningsavgiften med hänvisning till att man inte kan boka just den resan på webben. Har dock aldrig provat den vägen

Nu förutsätter vi nog att du skall göra en bokning till USA där dessa bolag ingår i North Atlantic Joint Venture. Pratar vi om andra destinationer kanske dessa tips inte är riktigt lika relevanta...
 

NotRyan

Medlem
Installera Matrix Powertools, Sök upp flighterna i ITA Matrix och välj sedan att boka via AA EU, då hamnar du på den tyska sidan där det går finfint att använda svenskt kreditkort :)

Har använt den några gånger då sökning på AAs sida bara ger platser i main cabin på delar av resan när man söker med connections, trots att platser finns i First och sedan bokas till samma pris med metoden ovan.
 

KeXx

Medlem
Tack för er input!

Ja, resan görs till Nordamerika och mestadelen av flighterna är med American Airlines med undantaget tre ben med British Airways.
Har testat AA:s sida men den var ju i största allmänhet katastrofoch jag fick inte ens fram flighterna jag ville ha och på Google flights blir priset inte ens i närheten av det jag får på BA:s bokningssida.

Ska ge det ett försök, men är lite tveksam till att jag får det att funka då jag inte är så tekniskt begåvad som vissa andra här inne... ;)
 
Toppen