Har en resa bokad (flyg+hotell) med Airtours den 20e juni till Cypern. Hotellet som vi bokat skulle öppnat den 15e juni, men pga Corona kommer dom öppna tidigast i september.
Har Airtours rätt att omplacera oss på ett annat ”likvärdigt” hotell utan att erbjuda oss fri avbokning?
I deras villkor står ”Vid väsentliga ändringar av resan ska resenären, om möjligt, erbjudas en alternativ resa eller rätt att säga upp avtalet utan avbeställningsavgift.”
Betyder det att valet är deras att endast erbjuda en alternativ resa och inte pengarna tillbaka?
Airtours har inte meddelat oss att vårt hotell inte kommer vara öppet. Det upptäckte vi själva.
Har Airtours rätt att omplacera oss på ett annat ”likvärdigt” hotell utan att erbjuda oss fri avbokning?
I deras villkor står ”Vid väsentliga ändringar av resan ska resenären, om möjligt, erbjudas en alternativ resa eller rätt att säga upp avtalet utan avbeställningsavgift.”
Betyder det att valet är deras att endast erbjuda en alternativ resa och inte pengarna tillbaka?
Airtours har inte meddelat oss att vårt hotell inte kommer vara öppet. Det upptäckte vi själva.