R
Robert flysas
Guest
De finns även på Svenska marknaden hos Meds, där finns även denna som även skyddar dig själv:
Köp Ansiktsmask KN95 2 pack - på MEDS.se
Köp Ansiktsmask KN95 2 pack - på MEDS.se
M.K skrev:Du verkar inte förstått vilket allvarligt läge Sverige befinner sig i just nu tolkar jag det som.Flest döda per capita i hela världen den senaste veckan skrevs det om i media idag.Sverige hade högst dagligt dödstal i världen per capita - OmniSjälvklart jobbigt med skydd, speciellt de tätare mer säkra varianterna, men nu måste faktiskt vi svenskar steppa upp i vår vardag och rädda liv. Det räcker nu.Klicka för att utvidga...
FFP2/FFP3 mask har man för att skydda sig själv, detta är dock inte vad SAS begär.djacobsson skrev:Alltså, jag bryr mig inte om andra vill ha det, men som med all tro borde det vara frivilligt.Klicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Det känns som att vi håller på att glida ifrån ämnet.Egentligen så spelar det ju ingen roll huruvida dessa munskydd hjälper eller inte. Faktum kvarstår ju att vill man flyga så måste man också ha på sig dessa skydd. Finns egentligen inget ytterligare att diskutera gällande det.Det man möjligen kan diskutera är om det inte vore bäst ifall SAS, eller andra flygbolag för den delen, tillhandahöll munskydden.Enligt länkarna ovan så skulle priset för mig som privatperson vara 12 kronor/st. Ett större inköp skulle troligtvis kunna få ner den kostnaden ytterligare några kronor.Med 150 personer ombord skulle troligtvis flygbolagets kostnad för munskydd hamna på max 1 500 kronor. Denna kostnad får då sättas i relation till det man sparar in på i form av bl a mat och dryck, tvätt av kuddar och filtar mm.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Hörni vänner!Det är tråkigt att vara hemma så mycket, borta från vårt älskande resande. Därför ser vi till att tillhandahålla en trygg plats där vi kan diskutera både hur det var att resa innan, hur det är att resa nu samt förhoppningar och tankar om hur framtiden kommer se ut från ett reseperspektiv.Däremot finns det inte utrymme för hobby-virologer eller hobby-epidemiologer (jag gillar det amerikanska begreppet "arm-chair epidemiologists" bättre). Den diskussionen lämnar vi till Flashback och Facebook.Här pratar vi om praktiska konsekvenser samt hjälper varandra med tips och tricks kopplat till resor under och efter pandemin. Jag kollar genom om det finns något att städa i och tar i så fall bort inlägg.MVH,Hans/Senator i rollen som moderatorKlicka för att utvidga...
Finns det några sådana som är CE märkta? Det påpekade ju en bit bak i tråden att sas tydligen kräver det (till skillnad från tex Lufthansa som rekommenderar just sådana återanvändbara, men inte verkar ha något krav på CE)igelkotten skrev:Det finns masker i tyg som man kan tvätta och återanvända, så behöver man inte bidra till ökad efterfrågan på de masker som det redan nu råder brist på globalt.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Finns det några sådana som är CE märkta? Det påpekade ju en bit bak i tråden att sas tydligen kräver det (till skillnad från tex Lufthansa som rekommenderar just sådana återanvändbara, men inte verkar ha något krav på CE)Klicka för att utvidga...
Japp,det har har sett, men inget av de är väl återanvändbara, utan bara engångs?Robert flysas skrev:Hej!japp, jag har länkat till både Amazon och Meds med CE godkända munskydd, titta en bit längre bak för länkar. Finns även på eBay om man söker andningsskydd som ffp2 och Ffp3 som skyddar den som har skyddet på sig.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Japp,det har har sett, men inget av de är väl återanvändbara, utan bara engångs?Klicka för att utvidga...
Om du läser inlägget jag svarade på så handlar det specifikt om tygmasker.Robert flysas skrev:Ja, de skall slängas av säkerhetsskäl. Även andningsmasker. Jag skulle inte rekommendera att köpa de som kan tvättas. Kostnaden för de vanliga munskydden är så låg, 25 st för 275 kr är ju inte farligt.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Om du läser inlägget jag svarade på så handlar det specifikt om tygmasker.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Finns det några sådana som är CE märkta? Det påpekade ju en bit bak i tråden att sas tydligen kräver det (till skillnad från tex Lufthansa som rekommenderar just sådana återanvändbara, men inte verkar ha något krav på CE)Klicka för att utvidga...