Senaste nytt

Oartigt med infant i business?

Berguv

Medlem
Hej,

Filar på tur till Cape i C med infant (18M vid det laget så kommer gå. Är generellt lugn - nu när barnet är 8)

Är man ett as om man åker C? Förstör folks nattsömn etc? Kollade runt lite här, känns som folk åker lite då och då med barn till tex USA.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Hej,

Filar på tur till Cape i C med infant (18M vid det laget så kommer gå. Är generellt lugn - nu när barnet är 8)

Är man ett as om man åker C? Förstör folks nattsömn etc? Kollade runt lite här, känns som folk åker lite då och då med barn till tex USA.
Detta har diskuterats åtskilliga gånger och tyvärr brukra dessa diskussioner spåra ur.
Jag ser inga problem med detta så länge föräldrarna "sköter sig". Vet ni med er att barnet alltid skriker för full hals en timme innan läggdags kanske man ska överväga det hela.
Nu senast jag åkte till Los Angeles över påsk var det 3 infants i business kabinen. Var lite skrik någon gång ibland (mest innan start då de måste sitta still i knät) men sen flöt det på bra även om jag några gånger fick bra nytta av mina Bose lurar.

Känner ni er trygga med att resa med er 18 månaders så tycker jag ni ska göra det, barnet kan ju röra sig betydligt mer i business än i economy också.
 

Hachans

Medlem
Jag förutsätter att de föräldrar som reser med barn oavsett ålder känner till barnets nycker, agerar när något inträffar, ser till att underhålla barnen etc.

Det brukar vara föräldrarnas beteende mycket mer än barnen som stör. Jag förväntar mig tex att en förälder vars barn plötsligt blivit mycket olyckligt går ut i galley med barnet tex. Jag förväntar mig också att föräldrar med större barn säger till dem att flygplanet inte är en lekplats.

Men visst, kan både barn och föräldrar uppföra sig så är det väl egentligen inga problem med infants i bokningen, men störningar orsakade av passagerare (barn som vuxna) som crew inte verkar göra något åt kommer ju resultera i en reklamation av resan, på samma sätt som om det vore överförfriskade fotbollsfans.
 

Canadien

Medlem
Väljer man att resa kollektivt så får man stå ur med andra personer och deras förehavanden så länge alla visar normalt hyfs. Behöver man absolut stillhet i sitt resande så finns ju t ex privatjet. När jag hade små brukade vi dock dela på oss. En plats i Business för förälder som vilar, 1-2 platser i Ekonomi för förälder med barntjänst.
 

TomJ

Medlem
Man kan som annan passagerare ställa sig själv frågan, är det här jobbigast för MIG, föräldrarna eller barnet och agera därefter. Det är i 99% av fallen INTE jobbigast för övriga resenärer utan främst för barnet och föräldrarna. Oavsett hur man bär sig åt är det oftast en ny upplevelse för barnet att färdas med flyg på det viset och det är inte alltid lätt att förklara för ett spädbarn vad som är farligt eller ej.

Så, ett tips är ju att om barnen stör väldigt mycket och du som annan resenär fått ätit din mat? Erbjud föräldrarna hjälp så även DE kanske kan få äta sin mat när de nu betalt business. Det är inte ofta man ser det men ett par gånger har jag sett någon (oftast äldre med lite livserfarenhet) som traskar fram och jollrar lite och vips så är barnet på gott humör, leker med den roliga farbrorn en stund så föräldrarna får en chans att komma ner i varv.
 
Toppen