Senaste nytt

Nytt kort från Amex lanserat - Gold Rewards

Man kan bjuda in till alla kort vad jag kan se, men bara ett personligt erbjudande för Gold Rewards där det blir 600k MR för Gold Rewards, 300k för gold och 1M för Platinum till den man bjuder in. Tror jag själv bara får 600k poäng oavsett kort.

Inser att jag skulle bett om inbjudan till Gold Rewards. Nu fick jag bara 250k för min self signup ‍:eek:
Vilka kort kan man bjuda in till om man har Gold Rewards?

Med Elite, t.ex. kan jag bara bjuda in till Elite, Platinum och Platinum Points Plus.
Vet inte om dom ändrat, men tidigare kunde man bara bjuda in folk till motsvarande eller högre nivå. Men kanske revampat's sen introduceringen av Gold Rewards

Gjorde en change på Amex webbsida från mitt Premium card till ett Gold Reward. Fick nu mail från Amex att nu är mitt ersättningskort (konstigt att de skriver ersättningskort..) på väg och när jag loggar in så syns inte något Premiumkort utan bara det nya Gold Rewardkortet. Trodde båda korten skulle ligga parallellt på mitt konto och att jag var tvungen att avsluta Premiumkortet separat.

Någon som gjort bytet på Amex webbsida från Premium till Gold Rewards och kunnat se båda korten på sitt Amexkonto eller försvinner det kort man byter från automatiskt från kontot och inget avslut behövs?

Gjorde en change på Amex webbsida från mitt Premium card till ett Gold Reward. Fick nu mail från Amex att nu är mitt ersättningskort (konstigt att de skriver ersättningskort..) på väg och när jag loggar in så syns inte något Premiumkort utan bara det nya Gold Rewardkortet. Trodde båda korten skulle ligga parallellt på mitt konto och att jag var tvungen att avsluta Premiumkortet separat.

Någon som gjort bytet på Amex webbsida från Premium till Gold Rewards och kunnat se båda korten på sitt Amexkonto eller försvinner det kort man byter från automatiskt från kontot och inget avslut behövs?
Byter du ut kortet till Gold Rewards försvinner Premiumkortet. Du kan fortsätta använda det fysiska kortet fram till att du tar emot ditt nya Gold Rewards. Poängintjäning sker i form av MR efter att kortet uppdaterats i appen.

Ev. kort inlagda i Apple Pay eller liknande brukar uppdateras automatiskt.

Hade du velat ha kvar båda korten skulle du ha ansökt om ett nytt Gold Rewards utan att gå via ”byt kort-sidan”.

Byter du ut kortet till Gold Rewards försvinner Premiumkortet. Du kan fortsätta använda det fysiska kortet fram till att du tar emot ditt nya Gold Rewards. Poängintjäning sker i form av MR efter att kortet uppdaterats i appen.

Hade du velat ha kvar båda korten skulle du ha ansökt om ett nytt Gold Rewards utan att gå via ”byt kort-sidan”.
Med reservation för när transaktioner faktiskt bokförs.
Jag hade Amex Platinum Plus Points. Gjorde ett sista "stort" köp i utländsk valuta. Nedgraderade kortet till Amex Green senare samma dag. När köpet väl bokfördes så var det på Amex Green - tji 8 x poäng...
Säger inte att det är fel, men jag lärde mig nåt nytt.

Tack för info, tycker det är bra att bara det nya kortet syns eftersom jag bara ska behålla det, var bara nyfiken på om detta var något som alla fick eller om det blivit ngt fel på mitt konto. Extrakortet som var kopplat till mitt premiumkort uppdaterades med automatik till ett extrakort för Gold Rewards, så det var ju jättebra! Så behöver varken avsluta premiumkortet eller beställa nytt extrakort, så smidigt!

De 250 000 Amex-poängen man ska få för bytet ska tydligen dyka upp efter 9 månader, så håller tummarna att det också fungerar lika smidigt :)

Det verkar inte som att man får behålla sitt tilläggskort (eller vad nu Amex kallar det) vid byte från till exempel SAS Premium.
Möjligen en äldre tjänst de inte längre erbjuder. Synd då jag har uppskattat att ha två kort i mitt namn där det ena separeras på fakturan. Smidigt för exempelvis privata utgifter. Det andra kortet används för gemensamma utgifter då hustrun har ett i sitt namn också, ett så kallat extrakort vilket fortfarande ingår vid byte.

Toppen