Senaste nytt

Nytt avtal SAS+Tre

ARN01

Medlem
Nytt intressant avtal mellan Tre och SAS. Utöver att de som företag byter operatör bla liknande lösning i USA där man kommer att kunna surfa gratis (så undra om det verkligen blir gratis för alla). Även möjlighet att tjäna Eurobonuspoäng som Trekund.

Grymt! Hoppas man som trogen kund (~13 år) inte går på minan att bara nya kunder kommer duschas med förmåner.
Det är väl standard hos alla större operatörer att säger man inte upp minst vartannat år så blir man blåst. Visst oftast räcker det med att hota men kräver ändå ett samtal.

Hoppas att 3 i samband med detta gör någon åt prioritering i sina nät utomlands. Det är väldigt bra att 100 länder ingår men flera är ju i nästan inte användbara.
Hade stora problem med det här både i Japan och Vietnam. I Japan kunde jag välja ett annat nät så man kunde använda det men i Vietnam var det i princip oanvändbart

Håller tummarna för att det blir ytterligare ett välkommet tillskott av EB-poäng, hittills betalat fakturorna med Mastercard men Amex vore ju ännu bättre.. :D

Har själv inte haft några större täckningsproblem i Sverige eller Världen men oftast inte varit i "glesbygd" vilket väl iaf i Sverige är Tres akilleshäl.:rolleyes:

OT: Inga konstigheter med glas tomt på dryck men med sked i, bara surfen funkar (från pressreleasen)..
1774006291671.png

Har själv inte haft några större täckningsproblem i Sverige eller Världen men oftast inte varit i "glesbygd" vilket väl iaf i Sverige är Tres akilleshäl.:rolleyes:
Visa bifogad bild 173721
Problemet är alltså inte täckning utan prioritet/kapacitet. Dvs senast jag var i Indien så hade jag full mottagning 5G men det gick ändå inte at surfa. Samma problem när jag var i Guangzhou, Kina och i Japan men det beror lite på var man är och ibland kan det hjälpa att manuellt byta operatörer men det är ett jäkla meck.

Jag gissar att 3 knappt betalar något till de lokala operatörerna och då begränsar de hastigheten rejält och då blir det i princip ingen kostnad för dom heller eftersom man inte lyckas göra av med någon data.

Men man kan säga att det är gratis eller för att dra en parallell till din bild. Det är gratis champagne men sen sitter man där med en sked i glaset för den är slut (inte min upplevelse på SAS men ändå).

Toppen