Rasmus Andreasson
Ny medlem
Hej. Jag blev inbjuden av min flickvän till SAS Amex efter många om och men då jag aldrig diggat kreditkort men efter lite läsning insåg att jag faktiskt kan tjäna på det. Jag signade upp med hennes länk och började använda kortet. Snabbt insåg jag att jag gärna ville ha platinum med alla dess fördelar, rapp som jag är utan att tänka efter så beställer jag kortet utan inbjudan från någon och avslutar mitt SAS Amex i samma veva. Mitt SAS Amex hade jag spenderat strax över 5k på när det avslutades.
Nu inser jag att platinum inte alls ger dom poängen jag egentligen vill ha och funderar nu på att ta tillbaka mitt SAS Amex, alltså ansöka om ett nytt.
Frågan är då. Har min flickvän fått sina inbjudan poäng?
Har jag fått poäng på det kortet som jag kan se någonstans?
Kan jag skaffa ett nytt SAS Amex och ha kvar poängen från hennes inbjudan plus spend?
Kan jag knyta SAS Amex till mitt platinum och använda det men få samma poäng?
Många frågor och jag har gjort många fel enligt regelboken har jag märkt när jag läst på.
Tacksam för vettiga svar, gärna någon som säger exakt hur jag ska göra i denna situation så kommer jag med största sannolikhet göra så!
Tack på förhand och tack för att jag fick joina forumet! Har mycket att lära men är idel öra
MVH Rasmus
Nu inser jag att platinum inte alls ger dom poängen jag egentligen vill ha och funderar nu på att ta tillbaka mitt SAS Amex, alltså ansöka om ett nytt.
Frågan är då. Har min flickvän fått sina inbjudan poäng?
Har jag fått poäng på det kortet som jag kan se någonstans?
Kan jag skaffa ett nytt SAS Amex och ha kvar poängen från hennes inbjudan plus spend?
Kan jag knyta SAS Amex till mitt platinum och använda det men få samma poäng?
Många frågor och jag har gjort många fel enligt regelboken har jag märkt när jag läst på.
Tacksam för vettiga svar, gärna någon som säger exakt hur jag ska göra i denna situation så kommer jag med största sannolikhet göra så!
Tack på förhand och tack för att jag fick joina forumet! Har mycket att lära men är idel öra
MVH Rasmus