Senaste nytt

Ny reseklass på SJ Snabbtåg – 2 klass Lugn

rsimon

Medlem
I ett pressmeddelande från SJ meddelas att de tysta avdelningarna slopas och en ny mellanklass något mitt emellan första och andra klass ska lanseras. Det blir en hel vagn i X2000 då man i de nyrenoverade tågen endast kommer ha en förstaklassvagn.

- 2 klass Lugn är också ett svar på det ökade intresset SJ ser för resor där möjligheten att arbeta, studera eller koppla av ökar. På så vis är 2 klass Lugn också ett alternativ när platserna i 1 klass inte räcker till, säger Malin Edhäll, konceptansvarig för 2 klass Lugn.

En resa i 2 klass Lugn kommer prismässigt att ligga mellan priset för 1 och 2 klass.

SJ inför ett nytt erbjudande på alla snabbtåg, 2 klass Lugn | SJ

Nä, jag är också skeptisk. Men med en liten prisskillnad kommer eti och pleti bara boka plats där om allt annat är slutsålt.

Så, "barnfritt" och gratis kaffe/te. I övrigt samma som vanliga 2:a klass. Låter spontant inte som något jag skulle betala mycket mer för.
Å andra sidan kanske det löser problemet med att en del resenärer ovetandes har fått en plats i tyst kupé... Nu blir det i alla fall ett dedikerat val man måste göra...

Toppen