Senaste nytt

Ny kampanj: "Flyg till historiska priser"

Svenska är inte mitt modersmål därför kan jag inte förstår nyansskillnader men säger man "Flyg till historiska priser" när man syftar på Flyg med historiska biljettpriser"?

Jag tolkade kampanjens text som "Flyga till städer som har fått historiska priser ("prize" som Nobel prize på engelska)", men jag kanske har fel.
Det hade varit något! Exempelvis bra priser till UNESCO-världsarv. Jag har fortfarande några kvar...

Det går att tolka det på massor av sätt. Ett vore att det bara går att boka fares som inte gäller. De kanske kan aktivera någon gammal misstake fare. ;)

Detta kom i elektroposten:
70 TIMMAR AV FESTLIGA PRISER
Vi
börjar fira fredag morgon! Boka en resa denna helg – och få ett extra bra pris.
Hej Xxx,
I 70 år har vi rest. Upptäckt. Från norr till söder, över hav och land. Många resor har det blivit – och fler ska det bli. Vill du följa med med oss? Boka nästa resa denna helg, när vi firar vårt 70-årsjubileum med extra bra priser i 70 timmar: från fredag 16/9 kl 09.00 till måndag 19/9 kl 07.00.

Hälsningar från SAS
WE ARE TRAVELERS

Sen längst ner stod det:

"Gäller tur och returresa med SAS 1-31 oktober 2016. Du tjänar 7000 Extrapoäng utöver de poäng som du tjänar på köpt resa. Kan bara utnyttjas en gång. Dina Extrapoäng kommer att finnas på ditt EuroBonus-konto senast 30 november. Ingen sign up är nödvändig för denna kampanj."

Fick precis mail med det här.

Hej,
I 70 år har vi rest. Upptäckt. Från norr till söder, över hav och land. Många resor har det blivit – och fler ska det bli. Vill du följa med med oss? Boka nästa resa denna helg, när vi firar vårt 70-årsjubileum med extra bra priser i 70 timmar: från fredag 16/9 kl 09.00 till måndag 19/9 kl 07.00.

Hälsningar från SAS
WE ARE TRAVELERS

Attachments

• Screen Shot 2016-09-15 at 18.56.46.png
    Screen Shot 2016-09-15 at 18.56.46.png
    243 KB · Visningar: 314
Fick också precis mailet och längst ner står det en text som troligtvis är där av misstag.. Men den signalerar något som får mig att tro att man kommer få en poängboost på 7000 EB-poäng om man bokar en resa i denna kampanj :) Inget annat i mailet kan tolkas ge 7000 poäng.

"* Gäller tur och returresa med SAS 1-31 oktober 2016. Du tjänar 7000 Extrapoäng utöver de poäng som du tjänar på köpt resa. Kan bara utnyttjas en gång. Dina Extrapoäng kommer att finnas på ditt EuroBonus-konto senast 30 november. Ingen sign up är nödvändig för denna kampanj."

För att den är skriven längst ner, inleds med "*" och är utformad som ett vilkorsförtydligande.
I mailet finns det ingen koppling till detta, ingen annan "*", och heller inget konkret erbjudande.

Min gissning är att den texten egentligen skulle vara med i mailet som går ut imorgon med erbjudandet och då som ett förtydligande till ett erbjudande med kampanjpriser och utdelning 7000 EB-poäng. :)

Toppen