Senaste nytt

Ny First class & Economy class på Swiss Airbus A340-300 enligt Seatguru

Senator

Moderator
Som alltså inte skulle installeras på B747-8 vars First fortfarande inte har visats upp? LH kommer ju att ha en 4-5 olika intercont F-produkter på samma gång under en period på flera år framöver.

Som jag uppfattar det:
A380 och A330/340 har samma produkt
B747-400 som är på övre däck har anpassad produkt
B747-8 ryktas ligga i nosen ("turn left Sir" som Concorde säger). Jag gissar det blir samma som A330/340/380 med totalt 8 stolar.
 

Tjaeng

Medlem
Som jag uppfattar det:
A380 och A330/340 har samma produkt

Dessa två skiljer sig väl åt något pga olika förutsättningar i utrymme, IFE o.dyl? Och så är man väl inte färdiga med att bygga om de gamla F-kabinerna (de blå stolarna med tredelade nackstöd i grått) till A380-stilen?
 

Senator

Moderator
Dessa två skiljer sig väl åt något pga olika förutsättningar i utrymme, IFE o.dyl? Och så är man väl inte färdiga med att bygga om de gamla F-kabinerna (de blå stolarna med tredelade nackstöd i grått) till A380-stilen?

Jag uppfattar att utrymme på övre däck på A380 och nosen på A330/340 är ganska lika.

Jag kopierar lite status från FlyerTalk:

Status as of 3 March 2012

747 : 10 retrofitted so far: D-ABVC, D-ABVH, D-ABVK, D-ABVL, D-ABVM, D-ABVN, D-ABVO, D-ABVP, D-ABVR, D-ABVS, out of the 10 planned for 2011.

There are currently 28 B747s all based in FRA. 2 have left the fleet at the beginning of 2012. 3 more are expected to leave the fleet during 2012.

A346 : 5 retrofitted so far all based in MUC: D-AIHO, D-AIHP, D-AIHR, D-AIHT and D-AIHW. One (D-AIHQ) currently being retrofitted.

There are currently 14 A346s based in MUC. None of the 10 A346s based in FRA has the new F cabin.

A343 : 2 retrofitted so far: D-AIFD (FRA-based) and D-AIFE (MUC-based). One (D-AIFC) currently being retrofitted.

There are currently 10 A343s each based in MUC and FRA. There are further 6 two-class A343s based in FRA.

D-AIFD is mostly flying to Middle Eastern destinations. D-AIFE is flying to North American and Asian destinations.

A333 : None retrofitted so far.
 
Toppen