Senaste nytt

Ny Champagne i SAS business från oktober 2018

Ajdå, Gosset är rena hundpisset i jämförelse mot Heidsieck Rosé. Om det visar sig vara permanent så är det ett stort nedköp.

Jag gillade verkligen inte Rosén. Men den "vanliga" Heidsiecken var ju grym. Tråkigt om den är borta för alltid.

B2585C38-0562-4B04-A3FA-F1D39DAC728D.jpeg

Hundpiss?
Har du verkligen druckit den?
Hundpiss behöver inte vara så illa som det låter.

Såg det på annat forum också tidigare idag. Är detta ett uppköp i kvalité eller nerköp?
Nu har jag inte provat Gosset Grande Réserve Brut, men firman Gosset har oerhört gott anseende i Champagne och är för övrigt ett av de allra äldsta Champagnehusen. De gjorde vin i området innan man ens hade kommit på metoden av skapa mousserande vin!
Prismässigt ligger Gossets produkter i samma segment som Charles Heidsieck och borde kunna bli en god efterträdare till Heidsieck NV.

Ajdå, Gosset är rena hundpisset i jämförelse mot Heidsieck Rosé. Om det visar sig vara permanent så är det ett stort nedköp.
Wow!
Snacka om att smaken är som baken.

Frågar du mig så är detta bytet väl genomtänkt. Gosset är ett otroligt bra hus som har tillgång till jäkligt bra ”Grand Cru” plotter!
Bra att veta är att Gosset Grande Brut är en mix av premier cru och grand cru viner.

Det här är en champagne i budget segmentet som spöar både Pol Roger, Moet och Deutz standard champagner.

Skrattvattnet som Gosset tagit fram har en annan jäsning vilket tillåter mindre bubblor, lättare och ungdomligare smak! Passar sjukt bra till fisk men står sig utmärkt själv.

Tidigare rosé champagne på SAS gav en mycket mindre svängradie för vad den den kunde inmundigas till!

Tråkigt att dricka budgetchampagne kan tyckas... Men som sagt Gosset ett mindre känt hus som samtidigt levererar sjukt bra och kvalitativ champagne.

Detta är helt klart ett av de bättre valen SAS kunde göra!
Hoppas den stannar kvar. :)

PS.
Har man chansen att köpa hem lite flaskor av denna kan jag rekommendera det starkt!
Drickas bör den inom 1-2år.

Toppen