Senaste nytt

Nu har American Airlines svensk webbsida

Senator

Moderator
Jag har hittat en resa som jag jag vill åka ARN-LHR-CLT-LAX-JFK-MAD-ARN hittade den på den AA:s Amerikanska sida för 2,195 Dollar
Funkar precis som jag ha det, kan välja platser får frågan om jag vill välja mat o.s.v.
Problemet blir när jag har lagt in mitt AMEX som är svenskt då kommer det upp en text att jag skall gå över till deras svenska sida, när jag gör det hitta jag inte inte ovanstående resa.
Jag kan välja på den Amerikanska sidan ca 30 olika alternativa avgångar på det datum jag skall åka, på se. sidan är det ca 7 avgångar och där de flesta är med Finnair.

Nu när jag går in på AA kommer jag bara åt den svenska sidan både på PC och "paddan".
Jag har under 2019 bokat på AA Amerikanska sida 2 gånger utan detta problem.

Skal jag följa vad @kristerj gjorde för 10 år sedan och ringa in?

Svenska sidan är helt hopplös. Prova om du hittar samma på British Airways eller ring American.
 

Senator

Moderator
På BA hittar jag inte min tänkta resa, blir att ringa.
Tack @Senator

För 10 år sedan hade AA väldigt kompetenta agenter så det var enkelt få till resan som man ville om man ringde in.

Du kan köra en halv-fuling så du kommer till de bästa American-agenterna. Boka det som finns via den svenska sidan. Ring direkt USA när biljetterna är utställda (alltså inom 24t fönstret) och uppge PNRn. Med Business och/eller BAEC Gold så hamnar du hos AAdvantage Executive Platinum agenterna är min erfarenhet som löser allt och det kostar ingenting. Jag har fått utfärdat billigast möjliga YYZ-JFK där utan någon extra kostnad.
 

Jonas C

Medlem
Går alldeles utmärkt att knappa in sitt svenska Amex och ange en amerikansk billing adress om man vill betala i USA på Amerikanska sidan. Alternativt så kan man sätta bokningen on hold och ringa in för att betala i SEK och ställa ut biljetten.
 

Senator

Moderator
Går alldeles utmärkt att knappa in sitt svenska Amex och ange en amerikansk billing adress om man vill betala i USA på Amerikanska sidan. Alternativt så kan man sätta bokningen on hold och ringa in för att betala i SEK och ställa ut biljetten.

Jag har gått bett på det första tipset, men det andra skall jag definitivt komma ihåg. Mycket bra alternativ.
 

011430121

Medlem
Alternativt så kan man sätta bokningen on hold och ringa in för att betala i SEK och ställa ut biljetten.
Ringde och sa att jag inte kunde boka på den svenska sidan med de flygningar som jag önskar att åka, jag har en bokning på hold med följande bokningskod …… blev lite säkerhetskontroll och så fick hon mitt AMEX nummer och bad mig vänta hon återkommer efter några minuter och säger att de skall kolla med min ”bank” och det kan ta upp till 24 timmar.
Mycket trevlig dam som satt i Liverpool.
 

AABack2ARN

Medlem
Det kan helt klart vara värt att prova med ovan tips. Jag är alltid lite nervös för den typen av experiment då det gäller en "riktig" resa (typ semesterresan då jag inte har så mycket spelrum för fel/argumentation/processande). Skall man hitta på en resa man i princip skulle kunna vara utan känns ovanstående tips alldeles utmärkta :)

Jag har vid ett par tillfällen ringt deras Executive Platinum linje och fått bra hjälp med att boka det jag vill men detta med POS availability och married segments (?) har spökat rejält då hon såg helt andra tillgängligheter än jag eftersom jag vill uppgradera C till F behövs både rätt C-klass och rätt F-klass vara tillgänglig.

Den svenska hemsidan (eller snarare den som bygger på Amadeus) är ju tyvärr som sägs ovan bedrövlig och visar en hel del rikitgt dåliga förslag där kabinklasser mixas.
 
Toppen