Ja jag förstår din frustration och jag förstår inte varför inte Club Carlson vårdar sitt lojalitetsprogram.
Aldrig någonsinn har jag i vredesmod skickat så många klagomail, gått ner till receptionen och frågat efter duty managern för att fråga om han verkligen tycker att ett ostädat rum, utan handdukar och ett äpple (!!!) som VIP award är förenligt med den nivån man faktiskt har.
Det som gör det märkligt är dock hur olika det är.
* Royal Viking Stockholm - Alltid toppen. Nästan alltid juniorsvit eller någon av de tre stora sviterna. Trevliga välkomstgåvor, i synnerhet runt jul/påsk.
* Scandinavia Göteborg - ungefär likaså, men har inte lika många nätter där.
* Radisson Istanbul - Okej uppgradering och välkomstgåva.
* Radisson Martinique New York - Fint rum, drösvis med drinkbiljetter i baren och till frukostrestauranger.
* Radisson Waterfront San Francisco - som NY.
Sen kommer ju sämst i klassenlistan som gör mig arg.
* Radisson Scandinavia Oslo - Rum så små att man undrar om det verkligen är ett hotellrum. Välkomstgåva i form av ett äpple. Nästan alltid något som saknades (handdukar, städning eller liknande). Fick till slut skriftligen mail från service managern att "ja, det här är det bästa vi kan ge dig". Bytte omedelbart till Plaza.
* Radisson Scandinavia Plaza - Får förvisso ett businessclass rum (men det får min kollega med basic nivå och 10 nätter totalt i sitt liv). Ett litet rör pringles chips som välkomstgåva. Har dock ringt, skällt, och pratat med duty managern och nu har de åtminstone vett att leverera lite frukt och vatten (glömmer dock bort det hälften av gångerna).
Tyvärr är väl kruxet lite att det är så spännande program för att nyttja sina poäng. Hilton är bra, Marriot och CC. Men vill man nu resa utanför Svensk gräns så är det ju tufft.
Men förena dig med mig så kan vi som Don Quijote tjata dem till förbättring