Min son fick likadan, fast han har ingenting med Luleå att göra. Han flyger med SAS högst 3 gånger om åretBAS skrev:Lite riktad marknadsföring med mejlen? Jag som oftast flyger till Luleå fick följandeet är torsdag och det innebär att du kan boka resor till Now or Never-priser – om du skyndar dig. Vad sägs exempelvis om Luleå med reseperiod 9 april - 17 juni? Boka mellan kl.18-24 ikväll.Hälsningar från SASWE ARE TRAVELERSKlicka för att utvidga...
Juraj skrev:Jag är frestad av Miami men håller ut till Friends and familiy kampanjen som brukar erbjuda lika låga priser, fast bagage ingår och man bokas i en hög bokningsklass vilket då ger fler poäng.Klicka för att utvidga...
Juraj skrev:Jag är frestad av Miami men håller ut till Friends and familiy kampanjen som brukar erbjuda lika låga priser, fast bagage ingår och man bokas i en hög bokningsklass vilket då ger fler poäng.Klicka för att utvidga...
Friends&Family bokas i O eller T-klass på long haul som ger 25% till TK Miles&Smiles. Däremot ger Plus A-klass 150% om man krediterar till Turkish.Juraj skrev:Jag är frestad av Miami men håller ut till Friends and familiy kampanjen som brukar erbjuda lika låga priser, fast bagage ingår och man bokas i en hög bokningsklass vilket då ger fler poäng.Klicka för att utvidga...
Mattias Holmén skrev:Många bra avgångar ARN-LAX för under 3000kr i GO Light. Kul med en bra kampanjKlicka för att utvidga...
Detta förvånar mig inte och det är sådana här fällor som gör det svårare och svårare att vara en medveten resenär. Fler och fler branscher anammar denna affärsmodellen, dvs sälj huvudprodukten till lockpris och ta igen det på service/tillbehör. Men vi får tänka positivt, det har trots allt blivit billigare att flyga. Jag minns när jag flög till USA för första gången för ca 20 år sedan, då var det en sensation om man fick en biljett till Los Angeles för under 6000 SEK, vilket enligt SCB motsvarar ca 7500 SEK i dagens penningsvärde.Mattias Holmén skrev:Reflektion.SAS försöker (under kampanjpriser) plocka hem vinsten på att avgiftsbelägga även de sämsta stolarna som vanligtvis är gratis. Slutpriset blev alltså 214kr dyrare än min biljett där det var gratis att välja stol.Ingen av oss är EBG.Klicka för att utvidga...
Men kunde man inte bara hoppa över att välja stol då?Budgetresenär skrev:Detta förvånar mig inte och det är sådana här fällor som gör det svårare och svårare att vara en medveten resenär. Fler och fler branscher anammar denna affärsmodellen, dvs sälj huvudprodukten till lockpris och ta igen det på service/tillbehör. Men vi får tänka positivt, det har trots allt blivit billigare att flyga. Jag minns när jag flög till USA för första gången för ca 20 år sedan, då var det en sensation om man fick en biljett till Los Angeles för under 6000 SEK, vilket enligt SCB motsvarar ca 7500 SEK i dagens penningsvärde.Klicka för att utvidga...
Det får du fråga @Mattias Holmén om, det var han som köpte biljetten, inte jag.Coalcandy skrev:Men kunde man inte bara hoppa över att välja stol då?Klicka för att utvidga...
Coalcandy skrev:Men kunde man inte bara hoppa över att välja stol då?Klicka för att utvidga...