resen%C3%A4ren
New member
Moldavian Airlines är just på väg in till ARN:Bryant skrev:SmartLynSäkert några till.Klicka för att utvidga...
Moldavian Airlines är just på väg in till ARN:Bryant skrev:SmartLynSäkert några till.Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Någon som har koll på vilka bolag som har används under konfliktenKlicka för att utvidga...
Aurora skrev:You're very welcome - bare å skrive opp på "no-fly"-listen- Avion Express- Small Planet- DAT- Czech Airlines- HiFly- EuroAtlantic- Jet2.com- White- Privilege Style- Aegean- Air Berlin- Germania- SmartLynx- Titan- SunAdria (Trade Air)- Go2Sky- Moldovan AirlinesVerdt å dra fram atCzech Airliners, Air Berlin, jet2.com og Aegeanhar stilt opp til dette tullet. Jeg har vært på nippet til å fly med Air Berlin tidligere, nå ble oddsen substansielt lavere. Prinsippfast.no (.se?!)Klicka för att utvidga...
Bryant skrev:Jag vill flyga med alla de där bolagen...Klicka för att utvidga...
Aurora skrev:You're very welcome - bare å skrive opp på "no-fly"-listen- Avion Express- Small Planet- DAT- Czech Airlines- HiFly- EuroAtlantic- Jet2.com- White- Privilege Style- Aegean- Air Berlin- Germania- SmartLynx- Titan- SunAdria (Trade Air)- Go2Sky- Moldovan AirlinesVerdt å dra fram atCzech Airliners, Air Berlin, jet2.com og Aegeanhar stilt opp til dette tullet. Jeg har vært på nippet til å fly med Air Berlin tidligere, nå ble oddsen substansielt lavere. Prinsippfast.no (.se?!)Klicka för att utvidga...
thh skrev:Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.Klicka för att utvidga...
Arbetsrätten i Sverige regleras i huvudsak inte av lag, utan av arbetsmarknadens parter. Saltsjöbadsavtalet ger vid handen att arbetstagarna har fredsplikt under avtalets giltighetsperiod och att arbetsgivarna inte tar in strejkbrytare. Således strider strejkbryteri mot grunderna i svensk arbetsmarknad.thh skrev:Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.Klicka för att utvidga...
thh skrev:Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.Klicka för att utvidga...
Och kan därtill leda till skadeståndskrav om rätt till skadestånd finns reglerat i avtal mellan parterna.Nemo skrev:Arbetsrätten i Sverige regleras i huvudsak inte av lag, utan av arbetsmarknadens parter. Saltsjöbadsavtalet ger vid handen att arbetstagarna har fredsplikt under avtalets giltighetsperiod och att arbetsgivarna inte tar in strejkbrytare. Således strider strejkbryteri mot grunderna i svensk arbetsmarknad.Klicka för att utvidga...
Nemo skrev:Arbetsrätten i Sverige regleras i huvudsak inte av lag, utan av arbetsmarknadens parter. Saltsjöbadsavtalet ger vid handen att arbetstagarna har fredsplikt under avtalets giltighetsperiod och att arbetsgivarna inte tar in strejkbrytare. Således strider strejkbryteri mot grunderna i svensk arbetsmarknad.Klicka för att utvidga...